
La coneguda creació de l’escriptor Josep Maria Folch i Torres, que també ha estat portada a la televisió i al teatre, va protagonitzar tot un seguit d’àlbums publicats per l’Editorial Casals. Massagran és un aventurer que recorre el món acompanyat del seu gos Pum, veient-se involucrat en moltes peripècies.
Els guions d’aquestes aventures es nodriren de la personal aproximació gràfica del dibuixant Josep Maria Madorell. Molts consideren que la ingent producció de Madorell com a dibuixant de còmic és la més important de la historieta en català de tots els temps; sens dubte, motiu pel que se’l va nomenar fill predilecte de la seva vila, Molins de Rei.
Precisament, l’exposició que es veurà al Saló forma part d’una mostra molt més gran titulada Madorell: una vocació pel còmic, que va ser organitzada per l’Ajuntament de Molins de Rei i la Fundació Miquel Carbonell i Selva, amb el suport de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona. La seva comissària va ser Montserrat Castillo i Valero, mentre la coordinació va anar a càrrec de Pere Madorell i Raventós i Anna Planas i Beltran. Aquesta exposició va poder contemplar-se des del 25 de setembre de 2007 al 3 de febrer de 2008 a la sala d’exposicions de Ca n’Ametller de Molins de Rei.
Font: Ficomic
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada