El somni i la història: el mirall de les vinyetes es un cicle de conferències i projeccions que es faran a CaixaForum de Barcelona (Avinguda Francesc Ferrer i Guàrdia, 6).
Ens aproparem al còmic com a eina de pensament, com a mitjà capaç d'intercalar el tall de la discontinuïtat en la relació entre la història i la lògica fluida de les imatges cinematogràfiques.
Sessió inaugural. La llei secreta del traç. No tan sols un gran dibuixant de còmic, sinó un inventor de formes, capaç de reinventar la narrativa seqüencial. Dibuixa, explica, narra mentre el seu traç va avançant. Edmond Baudoin, historietista i il.lustrador. 1 de febrer, 19 h.
Ens aproparem al còmic com a eina de pensament, com a mitjà capaç d'intercalar el tall de la discontinuïtat en la relació entre la història i la lògica fluida de les imatges cinematogràfiques.
Sessió inaugural. La llei secreta del traç. No tan sols un gran dibuixant de còmic, sinó un inventor de formes, capaç de reinventar la narrativa seqüencial. Dibuixa, explica, narra mentre el seu traç va avançant. Edmond Baudoin, historietista i il.lustrador. 1 de febrer, 19 h.
Els superherois i la història. Des de la dialèctica del somni, des de la seva propensió al relat meravellós, el còmic pot ser una resposta vers la història. Gino Frezza, degà dels estudis de comunicació social de la Università degli Studi di Salerno i assagista. 8 de febrer, 19 h.
El protegido, M. Night Shyamalan (2000), 106 min. 8 de febrer, 20,30 h.
La línia de fuga: Corto Maltés i l'aventura. Corto Maltés és, sens dubte, la figura central del còmic en què la història i l'aventura es troben i sostenen un món a mig camí entre el somni i la realitat. Jacinto Antón, periodista d' El País i escriptor. 16 de febrer, 19 h.
La línia de fuga: Corto Maltés i l'aventura. Corto Maltés és, sens dubte, la figura central del còmic en què la història i l'aventura es troben i sostenen un món a mig camí entre el somni i la realitat. Jacinto Antón, periodista d' El País i escriptor. 16 de febrer, 19 h.
Corto Maltés: La corte secreta de los arcanos, Pascal Morelli (2002), 92 min. 16 de febrer, 20,30 h.
Els vint-i-quatre rostres de Tintín. Amb els vint-i-quatre àlbums de Tintín seria possible reconstruir la història, els canvis polítics i la mobilitat de les fronteres al llarg del segle xx. El gran vitrall construït per Hergé ofereix un testimoni únic d'un passat que esdevé present en la lectura. Xavier Pérez, professor de comunicació audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra i assagista. 22 de febrer, 19 h.
Els vint-i-quatre rostres de Tintín. Amb els vint-i-quatre àlbums de Tintín seria possible reconstruir la història, els canvis polítics i la mobilitat de les fronteres al llarg del segle xx. El gran vitrall construït per Hergé ofereix un testimoni únic d'un passat que esdevé present en la lectura. Xavier Pérez, professor de comunicació audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra i assagista. 22 de febrer, 19 h.
Tintin et Moi, Anders Ostergaard (2003), 75 min. 22 de febrer, 20,30 h.
Una història propera. L'autor reflexiona sobre la construcció de la memòria històrica mitjançant les vinyetes: la Guerra Civil Espanyola, la dictadura franquista, la Transició. Carlos Giménez, historietista. El espinazo del diablo, Guillermo del Toro (2001), 106 min. 1 de març, 19 h.
Una història propera. L'autor reflexiona sobre la construcció de la memòria històrica mitjançant les vinyetes: la Guerra Civil Espanyola, la dictadura franquista, la Transició. Carlos Giménez, historietista. El espinazo del diablo, Guillermo del Toro (2001), 106 min. 1 de març, 19 h.
Font: CaixaForum
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada