01 d’octubre 2025

El diable de l'ampolla

Títol: El diable de l'ampolla
Títol original: The Bottle Imp
Autor: Carles Roman, basant-se en el conte de Robert Louis Stevenson
Publicat per: Còmics Roman, juliol de 2025
Format: Rústic - 52 pàgines - 21 x 29,7 cm - Color
Preu: 15 €






 

 
En Carles Roman, l'autor de Drac Català i de Fabi i Fedó, ciutadans d'Empúries, després de presentar-nos l'any passat  Bad Swing, el seu primer títol de la línia Trama Negra, enguany ha engegat una nova línia dedicada a l'adaptació de clàssics del relat breu, la línia Xarazhad, sent el primer títol El diable de l'ampolla del conegut Robert Louis Stevenson, autor de la cèlebre novel·la L'illa del tresor. Com en ocasions anteriors ha estat possible a la corresponent campanya de micromecenatge que va portar a terme. 

A El diable de l'ampolla, relat curt escrit originalment el 1891, en Keawe, un nadiu hawaià aconsegueix una ampolla que compleix els teus desitjos, però amaga un fosc secret, dins del recipient hi ha un diable que és qui realment concedeix allò que desitja el seu propietari, amb tot, però sí la presència d'aquest ésser ja de per si és prou obscura, les conseqüències de satisfer allò que un desitja usant aquesta maligna ampolla també seran perjudicials. 

Aquesta diabòlica ampolla que té un un llarg passat, no regala els desitjos perquè sí. Hi ha una sèrie de normes a complir, i així ho veurem molt intensament, quan en Keawe descobreixi aquella força que ho mou tot: l'amor envers una dona. I així començarà un estira-i-arronsa per aconseguir allò tan preuat, la felicitat.

Aquesta adaptació d'El diable de l'ampolla, no és la primera vegada que es publica en català. En primer lloc, fou publicat en entregues a la revista Cavall Fort, posteriorment a Amazon en castellà i en anglès, i ara finalment el tenim tot recopilat en format àlbum en la nostra llengua. 

Amb El diable de l'ampolla, en Carles Roman s'estrena amb l'adaptació de relats curts, i ho ha fet amb un autor ben conegut, però amb una obra que segurament no és tant, però a pesar d'això val molt la pena, és tota una aventura tal com veureu. Sense dubte, el fet de ser un relat breu permet una millor fidelització a l'obra original, però que segurament en Carles Roman hi ha donat les seves pròpies pinzellades. 

A veure què ens depararà en un futur aquesta nova línia Xahazhad.


Marc "Llop Segarrenc"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada