06 d’octubre 2024

Arriba la Girocòmic 2024

La vuitena edició de la Girocòmic tindrà lloc els dies 12 i 13 d’octubre al Palau Firal de Girona (Passeig de la Devesa, 32), consolidant-se una edició més com un saló referent del còmic.

Com en les anteriors edicions no hi faltaran desenes d’activitats programades: exposicions, signatures, conferències, tallers i exhibicions.


El cartell


La Helz, nascuda a Girona, va començar estudiant Caracterització i efectes especials a Barcelona, però desprès d'un temps dedicant-s'hi va decidir tornar a estudiar i canviar de sector. Va estudiar Art Gràfic a l'@escolajoso i des de llavors ha treballat de flatter, colorista, dibuixant de còmic i d'il·lustradora en obres com: Quinn-Finity, The forgotten blade, Soma o Magic Animals. Actualment es segueix formant en guió i 3D.

La podeu seguir a Instagram, X, webtoon i Twitch i us animem a donar suport a la seva obra a través de Patreon.





Premi Girocòmic 2024: Jordi Lafebre

En Jordi Lafebre (Barcelona) es va formar com a il·lustrador i dissenyador gràfic a la facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona, i posteriorment es va especialitzar com a historietista a l'Escola Joso. L'any 2001 comença a publicar il·lustracions i a dibuixar còmics per a publicacions com Nobanda, al mateix temps que treballa en revistes eròtiques i pornogràfiques com Penthouse Comix i Wet Comix. Poc després, publica la sèrie El mundo de Judy, amb guió de Toni Font. Durant aquest període també realitza tot tipus d'encàrrecs relacionats amb la il·lustració, el disseny gràfic i la publicitat. Després de conèixer Zidrou, guionista belga establert a Espanya, comença a treballar per als mercats francès i belga, primer a la revista Spirou i posteriorment en obres col·lectives com La anciana que nunca jugó al tenis y otros relatos que sientan bien (Dupuis, 2009). La seva primera obra llarga amb Zidrou és Lydie (Dargaud, 2010), a la qual segueix La Mondaine.

La seva primera gran obra en solitari va ser Malgrat tot (Dargaud, 2020 i Norma, 2024, per l'edició en català), la qual va ser aclamada per la crítica i els lectors, a més de ser guardonada amb el Premi al Millor Còmic de l'Any als Premis Uderzo 2021, Selecció d'Essencials de l'ACDCómic de 2021 i Selecció Oficial del Festival Quai des Bulles Saint-Malo.

El 2023 va publicar Soc el seu silenci (Norma, 2024, per l'edició en català) una obra ambientada a Barcelona en què la seva protagonista intenta resoldre un cas misteriós al voltant de la mort d’un dels beneficiaris d’una herència. Aquesta obra ha sigut guardonada amb el premi de les llibreries 2024 i es troba a la selecció oficial al Gran Premi de la crítica ACDB 2024 i a la selecció oficial Millor còmic del gènere negre a Angoulême 2024.

Serà guardonat amb el Premi Girocòmic 2024 a la seva trajectòria professional.

Quan i on?
Dissabte 12 d'octubre a les 13.00 h, a l'Escenari Principal


Horaris dels actes




 

Tota la informació de l'esdeveniment la podeu trobar al següent enllaç


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada