Nous noms se sumen a la llista de convidats que no es volen perdre el 25 Manga Barcelona. És el cas de l´Aya Kanno (Tòquio, Japó. 1980), l'autora responsable del popular manga Réquiem por el rey de la rosa.
L´Aya Kanno és una dibuixant que va debutar l'any 2001 a la revista Hana to Yume i que porta treballant com a professional des dels 21 anys. La seva primera obra llarga, Otomen (18 volums entre el 2006 i el 2013), el protagonista és un noi amb aficions típicament femenines, va posar de moda el terme que li dóna títol al Japó i va ser adaptada a sèrie de televisió al 2009. El seu èxit es va fer internacional després de ser publicada en multitud de països, arribant a coronar la llista dels mangues més venuts als Estats Units. A Espanya Planeta DeAgostini va publicar els seus primers sis volums.
Les obres d'Aya Kanno combinen referències al més pur estil millennial amb l'alta cultura i una rigorosa documentació, escapant de tota classificació. Destaquen pel seu dibuix estilitzat i detallat, la reflexió sobre el gènere i virtuosisme amb el qual transmet les emocions humanes.
Un exemple perfecte d'això és la seva actual Réquiem por el rey de la rosa (Ediciones Tomodomo), una adaptació trencadora i trepidant sobre el Ricard III de William Shakespeare, en la qual el clàssic tirà no és un geperut deforme sinó un personatge més proper al androgin de Plató. L'artista es val d'aquest Ricard que escapa al binarisme per introduir una reflexió sobre el gènere, filant una faula èpica sobre la política, el poder i la misèria humana.
Aya Kanno assisteix al 25 Manga Barcelona gràcies a la col·laboració d'Ediciones Tomodomo.
Les obres d'Aya Kanno combinen referències al més pur estil millennial amb l'alta cultura i una rigorosa documentació, escapant de tota classificació. Destaquen pel seu dibuix estilitzat i detallat, la reflexió sobre el gènere i virtuosisme amb el qual transmet les emocions humanes.
Un exemple perfecte d'això és la seva actual Réquiem por el rey de la rosa (Ediciones Tomodomo), una adaptació trencadora i trepidant sobre el Ricard III de William Shakespeare, en la qual el clàssic tirà no és un geperut deforme sinó un personatge més proper al androgin de Plató. L'artista es val d'aquest Ricard que escapa al binarisme per introduir una reflexió sobre el gènere, filant una faula èpica sobre la política, el poder i la misèria humana.
Aya Kanno assisteix al 25 Manga Barcelona gràcies a la col·laboració d'Ediciones Tomodomo.
Font: Ficomic
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada