03 de març 2017

El Saló de Barcelona tindrà als cracs del còmic Dave Gibbons Gene Ha i Jill Thompson

El 35 Saló Internacional del Còmic de Barcelona engrandeix la llista de convidats amb autors de superherois i d'altres gèneres de primer nivell. És un grup d'autors de còmics de superherois que treballen en diversos gèneres i estils que encapçala Dave Gibbons, dibuixant de Watchmen amb guió d'Alan Moore, obra que li va valer guanyar els premis més importants del còmic. Un altre dels autors que destaca és Gene Ha, un dibuixant clau de l'univers DC de superherois, mentre que Jill Thompson és una autora amb una heterogènia i brillant carrera en el món del còmic que presenta la seva novel·la gràfica Wonder Woman: La verdadera amazona, en un any que aquesta superheroïna serà també una estrella a la gran pantalla. Tots aquests autors assisteixen al Saló Internacional del Còmic de Barcelona en col·laboració amb ECC Ediciones.

A més, aquesta editorial porta pel seu compte a altres importants autors. Mitch Gerards és un dibuixant que ha desenvolupat un interessant treball amb diversos registres i que ara presenta el primer tom d'El Sheriff de Babilonia, ambientat en el Bagdad post Saddam Hussein. Per la seva banda Yancey Labat aporta originalitat al món dels superherois al dibuixar els còmics de les DC Super Hero Girls, on després de l'èxit de la sèrie d'animació en la petita pantalla s'ha convertit en un fenomen global.



Dave Gibbons va iniciar la seva carrera al món del còmic en 1973. Freqüent col·laborador de la revista 2000 AD, va il·lustrar serials tan reconeguts com Harlem Heroes, Dan Dare i Rogue Trooper per a aquesta publicació. Gibbons també ha treballat en les populars aventures del Doctor Who, i el 1982, gràcies a l'editor Len Wein, va donar començament a la seva associació amb DC Comics, dibuixant la sèrie Green Lantern; començaria a col·laborar amb Alan Moore en les històries de Superman i els Green Lanterns incloses en Grandes autores Superman: Alan Moore - ¿Qué fue del Hombre del Mañana? y otras historias i Green Lantern de Geoff Johns núm. 02.

Però si hi ha una història que marca la bibliografia conjunta de Dave Gibbons i el Bard de Northampton, aquesta és Watchmen. La que probablement sigui la millor història de superherois de tots els temps va ser guardonada després del seu llançament en diverses categories dels premis Kirby, Harvey, Eisner i fins i tot l'Hugo, mai atorgat a cap còmic fins llavors. Watchmen va ser l'única novel·la gràfica inclosa en la llista de la revista TIME de les millors 100 novel·les publicades en llengua anglesa des de 1923. La influència de Watchmen ha arribat fins als nostres dies, gràcies a l'esdeveniment Antes de Watchmen i, sobretot, com a peça fonamental de la gran història-riu que Geoff Johns està desenvolupant en el si de la nova etapa de l'Univers DC, Renacimiento.

Després de l'èxit de Watchmen, Gibbons es va implicar en un bon nombre de projectes, com una versió en còmic de la Bíblia i una col·laboració amb el mateix Frank Miller. Serien els diferents títols centrats en Martha Washington, ambientats en el segle XXV i publicats als Estats Units per Dark Horse i a Espanya per Norma Editorial. La seva prolífica producció l'ha convertit des de llavors en un habitual de les dues grans, Marvel i DC, entre moltes altres editorials. Els seus llapis han plasmat en acció a personatges tan dispars com Batman, Hulk, la JSA, Superman o el Capità Amèrica. I no ens podem oblidar de la seva tasca com a guionista, donant forma a clàssics memorables de la talla de Superman/Batman: Los mejores del mundo, amb il·lustracions de Steve Rude. En els últims anys els lectors han pogut veure mostres del seu talent en títols tan diferents com Univers DC: Legados, Hellblazer o Batman: Black and White. A més, el 2004 va presentar una novel·la gràfica com a autor complet, The Originals, editada pel segell Vertigo, i s'ha ocupat de l'apartat gràfic de Kingsman: The Secret Service (Panini Cómics), amb guions del prolífic Mark Millar.

Nascut en el si d'una família d'emigrants coreans, Gene Ha va fer realitat el seu somni de dibuixar còmics quan, el 1993, es va ocupar d'un exemplar de Green Lantern, escrit per Gerard Jones. Després del seu debut, va il·lustrar un bon nombre d'exemplars per a Marvel, DC i Malibu Comics. Per les seves mans han passat icones de totes les èpoques: Alien, Cable, Superman, la JLA... Entre les seves influències, exposades per ell mateix en el seu espai web personal, trobem noms llegendaris de la talla de Matt Wager, John Byrne, Frank Miller, Bill Sienkiewicz, Walter Simonson, Alan Moore, etc. Precisament, les seves col·laboracions amb Alan Moore l’han convertit en un dels professionals més lloats per crítica i públic, gràcies al seu estil realista. Top 10 i la seva precuela, Top 10: The Forty-Niners (properament editada per ECC) van rebre tres premis Eisner, el major honor en el món del còmic, i s'han editat en països com Polònia, França, Brasil i Japó.

El 2002 va veure la llum el seu primer còmic com a autor complet, un capítol d'Iron Fist dins de la col·lecció Marvel Knights Double Shot. Més recentment, ha participat en el nou Univers DC dissenyant el nou aspecte de Krypton i els seus habitants, durant l'etapa de Grant Morrison en Action Comics. Al costat de l’aclamat guionista escocès havia compartit equip creatiu prèviament, a les pàgines d’Authority. També ha aportat el seu talent a una altra de les sèries insígnia d'aquesta etapa moderna de DC Comics, la Liga de la Justicia. La seva versatilitat l'ha portat després per capçaleres tan variades com Fantasma Errante, Shade: El maestro de la oscuridad o Fábulas. Per al segell Vertigo també va il·lustrar un capítol del projecte Frecuencia Global, orquestrat per un altre mestre, Warren Ellis. El 2013 va anunciar el seu interès a centrar-se en projectes de creació pròpia, un període del qual va sorgir la sèrie limitada Mae, finançada a través de crowdfunding i editada finalment als Estats Units per Dark Horse Comics.

Encara que Jill Thompson es va donar a conèixer com a dibuixant de Wonder Woman durant l'etapa escrita per George Pérez, les col·laboracions d'aquesta artista nord-americana amb DC Entertainment s'han publicat gairebé sempre dins el segell Vertigo. Així, va signar diversos episodis de Sandman, il·lustrant episodis tan memorables com la primera aparició dels petits Eterns. També ha participat en altres llegendaris títols com Los invisibles, Los libros de la magia, Fábulas o Orquídea Negra. Va crear al costat de Will Pfeifer la peculiar minisèrie Finals, i es va encarregar d'escriure i dibuixar la novel·la gràfica Dead Boy Detectives, centrada en els personatges que van presentar Neil Gaiman, Matt Wagner i Malcolm Jones III a Sandman.

Està considerada per nombrosos crítics com una de les millors professionals de la història moderna del novè art. La seva tasca li ha valgut l'obtenció de diferents reconeixements, com els prestigiosos premis Eisner, per treballs que demostren la versatilitat d'aquesta essencial autora. Per exemple, va recollir el guardó a la millor publicació d'humor a l'any 2000, compartint el premi amb altres autors, per la seva participació en Los Simpson: La cabaña del terror. Hoodoo Voodoo Brouhaha (Ediciones B). A l'any següent es va consolidar rebent altres dos Eisner, en les categories de millor pintor o artista multimèdia i millor publicació juvenil, reconeixent així l'esforç invertit en el desenvolupament de Scary Godmother, creació pròpia que va ser publicada a Estats Units per Sirius Entertainment i Dark Horse Comics. Un exitós projecte que, per cert, es va adaptar també al format animat.

ECC Ediciones ha incorporat recentment al seu catàleg una de les obres més recordades de Thompson, El libro de cuentos de los pequeños Eternos, la primera aventura individual de la reinterpretació més divertida dels personatges creats per Neil Gaiman. Properament s’editarà a Espanya el segon especial, La fiesta de Delirio: Un cuento de los pequeños Eternos i, coincidint amb els preparatius de l'estrena de la primera pel·lícula de Wonder  Woman, s'ha publicat Wonder Woman: La verdadera amazona, novel·la gràfica que explora la llegenda de la Dona Meravella des d'una perspectiva única. 

Mitch Gerads es va graduar en Disseny Gràfic per la Universitat de Wisconsin-Stout. Després va col·laborar amb diverses companyies, realitzant dissenys d'envasos per a marques conegudes a banda i banda de l'Atlàntic, com a General Mills, Adult Swim i Nabisco. El seu desembarcament en el món del còmic es va produir treballant com a il·lustrador i colorista per a les editorials IDW i Boom! Studios, a través d'atractives llicències: Doctor Who, El planeta dels Simios o Starborn, creació del mateix Stan Lee. Va compaginar aquestes col·laboracions amb projectes propis finançats a través de crowdfunding, com és el cas de Johnny Recon, amb guió de Scott Dillon, publicat finalment als Estats Units per Pop Gun Pulp Comics. Un altre títol que va marcar un abans i un després en la carrera de Mitch Gerads va ser The Activity, editat per Image i escrit per Nathan Edmondson, amb el qual tornaria a formar equip en The Punisher, per a Marvel Comics.

El 2015, DC Comics va anunciar una onada de nous títols del segell Vertigo, entre els quals destacava amb llum pròpia El Sheriff de Babilonia, ambiciós i reeixit thriller que ha unit les carreres de Gerads i del guionista Tom King, responsable d'Omega Men i de l'actual etapa de Batman dins del Renaixement de l'Univers DC. Inspirant-se en les seves experiències reals com a agent d'operacions de la CIA a l'Iraq, King construeix una trama protagonitzada per un antic policia convertit en contractista militar, al Bagdad post Saddam Hussein. A Espanya, el primer volum de la sèrie, El Sheriff de Babilonia: Bang. Bang. Bang ha estat inclòs entre la llista d'essencials del segon semestre de 2016 per la ACDCómic, Associació de Crítics i divulgadors de Còmic d'Espanya. En l'actualitat, Mitch Gerads està treballant en la segona temporada d' El Sheriff de Babilonia i ha ampliat les seves col·laboracions amb Tom King, traslladant-se en aquesta ocasió a les pàgines de la sèrie regular del Cavaller Fosc.

Yancey Labat va començar el seu treball professional a Marvel Comics abans d'il·lustrar llibres per a nens, des de Hello Kitty a Peanuts for Scholastic, així com llibres per Chronicle Books, ABC Mouse i altres. El seu llibre How many Jellybeans?, realitzat amb l'escriptora Andrea Menotti, va guanyar el 2013 el premi Cook Prize al millor llibre d'imatges STEM (Ciència, Tecnologia, Educació, Matemàtiques) del Bank Street College of Education.

Sens dubte, el punt d'inflexió en la carrera d'aquest jove artista ha arribat de la mà del seu treball com a creador de les novel·les gràfiques protagonitzades per les DC Super Hero Girls, un dels fenòmens transmèdia del moment, que compta amb milers de fans per tot el globus. En col·laboració amb l'escriptora Shea Fontana, una de les responsables del web sèrie d'aquesta original versió de l'Univers DC, Labat ha aconseguit traslladar amb total encert al món de les vinyetes l'esperit dominant a cadascuna de les aventures d'aquestes divertides versions de Supergirl, Batgirl, Katana, Bumblebee, Poison Ivy, Wonder Woman i Harley Quinn. Acció i diversió per a tota la família, amb heroïnes que s'han convertit en autèntiques icones, dins i fora de la petita pantalla. En el catàleg d'ECC Ediciones està disponible el volum DC Super Hero Girls: Crisis en los finales. Al març, just a temps per a la visita de l'autor al Saló del Còmic de Barcelona, es publicarà la segona entrega, DC Super Hero Girls: Hitos y mitos.  


Font: Ficomic

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada