De la ment d'Akihiro Hino han sortit algunes de les llicències de més èxit dels últims anys. El Profesor Layton, Inazuma Eleven o Little Battlers eXperience són només alguns exemples. Però la seva obra més recent, YO-KAI WATCH, és la que l’està alçant com a l'autèntic guru de la creació d'universos per als més petits. Akihiro Hino, fundador, president i CEO de LEVEL-5 Inc., i la ment darrere d'aquesta llicència, ha confirmat la seva assistència al XXII Saló del Manga de Barcelona,
que tindrà lloc del 29 d'octubre a l'1 de novembre a Fira Barcelona.
Hino visita per primera vegada Espanya per a inaugurar la fira i
celebrar la gran acollida de la seva última creació entre els fans
espanyols del manga.
Akihiro Hino
no és només el responsable d'un dels estudis japonesos més productius
pel que fa a crear noves IPs es refereix, sinó que encapçala l'equip
creatiu de la companyia. Com a mostra, les xifres. Només a Espanya, on
el videojoc es va estrenar el 29 d'abril, seguit de la sèrie de TV el 9
de maig, YO-KAI WATCH es va mantenir en el top 5 de videojocs
més venuts total plataformes durant 20 setmanes consecutives, 10 d'elles
ocupant la primera posició. I això com s'aconsegueix? Creant universos
d'entreteniment crossmedia (multiplataforma) que visquin i
convisquin en molts suports alhora, és a dir, mons accessibles des de
videojocs, sèries d'animació per a televisió i pel·lícules, joguines i
tota mena d'objectes susceptibles de representar els personatges.
Hino va fundar LEVEL-5 a
Fukuoka, Japó, el 1998, i en un principi es va centrar en guanyar-se
una reputació com a desenvolupador, encarregant-se de nombroses obres
mestres d'altres companyies, entre elles, DRAGON QUEST IX o WhiteKnight Chronicles. En una segona fase, van començar a editar els seus propis videojocs, començant per les populars sèries Profesor Layton i Ni no Kuni. En concret, El Profesor Layton y la villa misteriosa
(2007), va ser el primer joc en el qual es van encarregar de totes les
parts del procés, des del desenvolupament, fins a la distribució al
Japó, i això va implicar una transformació de l'estudi que va fer que
l'interès de Hino per cadascuna de les facetes de la indústria del videojoc creixés exponencialment.
Però la seva veritable meta era arribar
als més petits, un somni que portava amb ell mateix des que era petit,
quan jugava a videojocs amb freqüència. "En fer-me gran mai vaig oblidar
el divertides i alegres que eren aquestes experiències. Els jocs de la
sèrie Game & Watch són els que més destaquen entre els meus records. Segons els estàndards actuals, els consideraríem low-tech,
però recordo que em meravellava el fet de poder tenir tot un 'món' al
palmell de la mà. Potser va ser llavors quan vaig comprendre el
veritable futur i potencial dels videojocs. Quan vaig crear LEVEL-5,
estava decidit a crear jocs que portessin als nens d'avui l'emoció que
jo sentia de petit. Aquest únic desig és el que ens va inspirar a l'hora
de fundar la companyia ", explica Hino.
El creador japonès no té somnis petits.
Segons declara, encara que dos dels seus principals objectius de LEVEL-5
en l'actualitat són l'expansió de la producció de pel·lícules i sèries
d'anime, i convertir a Fukuoka el 'Hollywood de la indústria del
videojoc'; destaca que els videojocs seguiran sent el terreny d'actuació
principal de LEVEL-5.
YO-KAI WATCH beu del folklore
japonès, i converteix en fenomen manga a unes criatures que han
sobreviscut durant segles en la cultura nipona. Per als japonesos, els
yōkai són unes criatures de la mitologia, una mena de fantasmes que són a
tot arreu i els seus orígens poden ser molt diversos. Per exemple,
poden haver nascut de l'ànima d'un humà mort o d'un objecte inanimat
que, de sobte, descobreix un sentit per a la seva vida. Llançat l’any
2013, el videojoc explica la història d'un nen que obté un rellotge
especial que li permet no només veure els Yo-kai dispersats pel Japó i
invisibles per a la resta dels mortals, sinó fer-se amic d'ells i
ajudar-los a resoldre els seus problemes, mentre troba més Yo-kai pel
camí, batalla per fer-se amb ells i resol una infinitat de reptes. Així
de simple.
Després de tres entregues del videojoc
amb més de 10 milions d'unitats venudes al Japó, la llicència havia
generat més de mil milions de dòlars només amb la venda de joguines i
marxandatge i s'havia convertit en tot un fenomen cultural abans de
llançar-se a conquerir Occident en 2016. Poc amic de deixar-se veure en
esdeveniments internacionals, sembla que el paper protagonista de YO-KAI WATCH en el XXII Saló del Manga de Barcelona i la increïble acollida que ha tingut a Espanya ha convençut a Akihiro Hino per a visitar-nos. Més informació sobre les activitats de Akihiro Hino i Nintendo en el XXII Saló del Manga de Barcelona en http://www.nintendo.es/salonmangayokai.
Gran part de l'atenció del XXII Saló del Manga de Barcelona recaurà sobre YO-KAI WATCH.
A més de les activitats del seu creador, els simpàtics personatges
protagonitzen el segon cartell del certamen. I no només això, també
comptarà amb un espai exclusiu al Pavelló 2, essent el
focus principal de l'estand de Nintendo, que ocuparà 3.500 m2. Els fans
de la sèrie i els amants del manga en general gaudiran provant el primer
lliurament del videojoc de la popular saga per a la família Nintendo
3DS i participant en les diferents activitats previstes per
submergir-los en l'univers YO-KAI WATCH, entre elles, flash mobs,
gimcanes per tot el Saló, concursos, projeccions d'episodis de la sèrie
de televisió i fotos amb Jibanyan en persona i amb cosplayers
professionals de la sèrie.
Les persones que assisteixin amb els
seus fills disposaran d’un espai a la zona infantil on els més petits
podran realitzar diverses activitats relacionades amb la llicència.
Sense oblidar-nos del Concurs de Cosplay de YO-KAI WATCH que tindrà lloc el dissabte 29 d'octubre al migdia, a l'escenari situat a la Plaça Univers.
Font: Ficomic
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada