L'última roda de premsa prèvia al XX Saló del Manga de Barcelona s'ha celebrat avui a la seu de Casa Asia, i hi han participat el Cònsol General del Japó a Barcelona, Hiroyuki Makiuchi; el director de Promoció dels Sectors Culturals de l'Ajuntament de Barcelona, Llucià Homs; la directora de l'Escola Bonsaikebana, Reiko Ishimatsu; el Brand Manager de Pokémon a Nintendo Ibèrica, Manuel Curdi; la directora de Cultura de Casa Asia, Menene Gras; el president de FICOMIC, Daniel Fernández, i el director del Saló del Manga Barcelona, Carles Santamaria.
El XX Saló del Manga de Barcelona se celebrarà entre el 30 d'octubre i el 2 de novembre a la plaça Univers i als palaus 1 i 2 de Fira de Barcelona Montjuïc.
Com a principal novetat cal esmentar l'augment d'espai, ja que el Saló
ocupa aquest any un total de 50.000 metres quadrats, un nou rècord
(l'edició passada l'espai era de 35.000). A més, s'amplien els horaris,
ja que s'obriran les portes del recinte a les nou del matí durant els
quatre dies que dura el Saló.
Pel que fa al contingut, la Plaça Univers concentrarà bona part de
les activitats, entre elles, els diversos concursos de cosplay, l'Anime
Song Contest, exhibicions de balls asiàtics i actuacions musicals com la
de la reconeguda banda adolescent Loverin Tamburin. El Palau 1 es dedicarà a la gastronomia japonesa i comptarà amb un espai de videojocs protagonitzat per l'univers Pokémon.
El Palau 2, per la seva banda, albergarà els expositors, els tallers i
les diverses mostres de material original, així com l'espai anomenat L'esperit de Japó,
a la seva planta superior, on tindran lloc activitats relacionades amb
la cultura tradicional japonesa, l'espiritualitat i les teràpies
naturals.
Entre els autors convidats destaca la presència de Kengo Hanazawa (I Am A Hero), Takeshi Obata (responsable del manga All you need is kill, que s'ha portat al cinema amb el títol Al filo del mañana), Takehiko Inoue (autor de Slam Dunk) i Junichi Masuda i Shigeru Ohmori, responsables dels videojocs de Pokémon de Nintendo, entre molts d'altres.
Carles Santamaria, director del Saló, ha considerat
aquesta vintena edició “tot un esdeveniment”. “Com que vaig ser el
primer director del Saló, he pogut experimentar de primera mà com ha
crescut en tots aquests anys i com, a poc a poc, el manga i l'anime
s'han convertit en una finestra al que és Japó”. En aquest sentit, ha
apuntat que “hi ha otakus que van començar a venir fa 20 anys i que ara
ja vénen amb els seus fills, això vol dir que s'està creant una segona
generació de seguidors”.
“Pot dir-se que el Saló creix tant quantitativament com qualitativament”, ha indicat Santamaria, que ha volgut destacar l'espai de 6.000 metres quadrats que es dedicarà aquest any a l'Esperit de Japó,
un espai que inclou una gran exposició d'ikebana i jardins zen que
permetrà al visitant relaxar-se i allunyar-se una mica del multitudinari
ambient del certamen i que estarà situat en la primera planta del Palau
2. “Fins i tot tindrem una sala de meditació, espai de Reiki, de
Shiatsu o un taller de Macrobiòtica”, ha afegit.
Menene Gras, la Directora de Cultura de Casa Asia,
ha recordat la llarga i fructífera col·laboració entre el Saló del Manga
i Casa Asia, col·laboració que ha arribat a un punt d'enteniment
absolut “pel que fa a la connexió i la confiança”. Gras ha esmentat les
activitats relacionades amb el manga i l'anime que es porten a terme
durant tot l'any a Casa Asia.
Per la seva banda, Hiroyuki Makiuichi, el Cònsol
General del Japó a Barcelona, ha considerat el Saló del Manga “el pilar
de totes les activitats” relacionades amb el seu país que se celebren a
Espanya. I ha destacat la taula rodona en la qual participarà Etsuro Sotoo, escultor de la Sagrada Família, al costat del dibuixant Takehiko Inoue en la que s’unirà “la filosofia de Gaudí i Japó, a través del manga”.
Reiko Ishimatsu, directora de l'Escola Bonsaikebana,
ha parlat del jardí japonès que ocuparà la primera planta del Palau 2.
“Hi haurà un bonsai de 87 quilos a l'entrada per donar la benvinguda”,
ha dit. Una mostra que ret homenatge a l'art ikebana, l'art floral
japonès que “tracta de trobar la bellesa en la natura”
Com a representant de Nintendo, Manuel Curdi, Brand
Manager de Pokémon a Nintendo Ibèrica, ha apuntat que “Nintendo porta 20
anys sent la porta d'entrada dels nens als videojocs” i que, després de
l'arribada de Pokémon, es va convertir, inevitablement també “en una
porta al món del manga”. “Pokémon va ser la primera llicència 360 graus.
Ho va canviar tot”, ha dit.
Llucià Homs, director de Promoció dels Sectors
Culturals de l'Ajuntament de Barcelona, ha destacat “l'evolució
espectacular” que ha tingut el Saló des dels seus inicis i en especial
els últims anys. “Els últims tres anys ha triplicat el seu espai. De
fet, avui en dia, pel que fa a visitants, està al nivell del Sònar i el
Primavera Sound”, ha dit. “Festivals”, ha afegit, que “doten la ciutat
d'identitat i la posicionen internacionalment”.
En aquest fet precisament ha insistit Daniel Fernández, president de FICOMIC,
que resulta “fascinant” que “una cosa que era tan desconeguda fa 20
anys estigui ara tan arrelada a la cultura de Barcelona”. “De fet”, ha
afegit, “podria dir-se que és de les poques històries d'èxit continuat
de la ciutat”.
Per últim, Santamaria ha parlat d'algunes de les activitats del Saló i
ha destacat la presència important, una vegada més, de la gastronomia
japonesa, que en aquesta ocasió comptarà amb Jordi Roca com a xef
convidat. “A més, hi haurà més cosplay que mai”, ha dit. També ha
anunciat que s'ha produït un augment del 8% en els expositors. “La
d'aquest any és una prova de foc per Fira. Si segueix creixent potser
l'any que ve necessitarem 70.000 metres quadrats i no tindrem més remei
que mudar-nos a Fira 2”, ha anunciat.
Respecte al Museu del Còmic només ha apuntat que “progressa
adequadament” i que, una vegada passat el Saló del Manga, “sabrem més
sobre aquest tema”.
Font: Ficomic
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada