23 de juliol 2012

Comunicat de premsa de l'Associació Professional d'il·lustradors de Catalunya (APIC) sobre el Premi Nacional de Còmic

L’Associació d’Il·lustradors de Catalunya (APIC) , sorpresa per l’atorgament del Premi Nacional de Còmic 2011

L’atorgament del Premi Nacional de Còmic 2011 a l’autora Carme Solé pel llibre La croada dels nens ha sorprès al sector de la il·lustració i del còmic des del seu anunci. Que l’obra de Carme Solé mereix tot el reconeixement per la seva extraordinària qualitat, és tan evident com que el llibre guardonat no és un còmic. És sorprenent que aquest darrer aspecte pugui haver escapat a un jurat qualificat.

L'Associació de Professionals de la Il·lustració de Catalunya (APIC) fa anys que reivindica la constitució d’un premi que valori la tasca de professionals reconeguts arreu del món menys al seu propi territori, amb un guardó institucional. Amb la constitució del CONCA les peticions per part del sector en la creació del guardó per a la il·lustració es van traduir en una promesa verbal que mai s’ha arribat a dur a terme.

La concessió d’un premi d’il·lustració en una categoria que no li correspon, que amb raó pot molestar tant al sector del còmic com al de la il·lustració, posa en evidència la greu mancança que representa que no hi hagi un Premi Nacional d’il·lustració i la desatenció que això representa per a un sector vertebrador d’industries tan potents a Catalunya com el sector editorial.

Compartim el malestar que ha manifestat FICOMIC en veure que el premi que s'havia de donar a un autor i a una obra del món del còmic ha recaigut en una obra il·lustrada, sense posar en dubte la categoria i qualitat d’aquesta. Per això, creiem que és urgent la creació d'un Premi Nacional d'Il·lustració que faci justícia a uns professionals de la cultura que dia a dia es fan visibles a través del llibre, diaris, Internet, publicitat, o animació, entre d'altres.

Miguel Gallardo
President Associació Professional d’Il·lustradors de Catalunya

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada