Blacksad Integral
Juan Díaz Canales (Guió)
Juanjo Guarnido (Dibuix i Color)
Norma Editorial, Abril 2011
232 pàgines, Color, Cartoné
29 €
L’any 2000, dos joves autors espanyols van presentar al món en Blacksad, un detectiu privat ombrívol i vestit amb gavardina, tan dur com Humphrey Bogart... però amb cos de gat! John Blacksad ens porta als Estats Units de la dècada dels 50, on investiga misterioses desaparicions i cruels assassinats. Una obra que et recordarà a les millors aventures de Philip Marlowe o Samuel Spade.
Per primera vegada en català, la magistral il·lustració d’un dibuixant dels estudis Disney s’uneix a les seductores històries que han conquistat França i Espanya, i... en format integral!
Inclou els 4 primers àlbums i 2 històries inèdites amb nou pròleg dels autors.
John Blacksad és un gat detectiu dels Estats Units de la dècada dels 50, el qual investigarà desaparicions i cruels assassinats.
Una bona manera de presentar-lo es posant-lo a investigar l’assassinat d’un vell amor. Aquesta és la història se'ns presenta al seu primer àlbum Algun lloc entre les ombres (Blacksad 1. Quelque part entre les ombres, 2000). El vell amor assassinat és la Natalia Wilford, una actriu. L’única pista que tindrà en Blacksad serà el nom del seu últim amant, un nom que el portarà a ésser estomacat i rebre tirotejos, però malgrat tots aquest entrebancs, en John continuarà endavant per trobar el culpable, algú molt poderós que es mou per les altes esferes.
Sobre la portada: El color predominant és el negre fent referència a les ombres. A l’edició catalana com que s’utilitza com a portada del Volum integral, per a la història han utilitzat la portada de “Le dessous de l’enquête” on també hi ha un domini del color negre.
Després de la seva presentació, en Blacksad retorna al segon àlbum Artic-Nation (Blacksad 2. Artic-Nation, 2003).
Aquesta és una obra dura per la temàtica, el racisme. John Blacksad es contractat per buscar una nena de “raça negra”desapareguda i per això es troba investigant al barri “The Line”, un barri en que s’esperava una gran prosperitat però que s’ha anat degradant, i els conflictes racial s’han fet evidents assassinats i desaparicions: A “The Line” hi ha 2 bàndols, els Artic-Nation, els de raça blanca, representats principalment per animals àrtics, i per altra banda els Black-Claws, els de raça negra. Aquesta dicotomia comportarà a en Blacksad alguna escena còmica, ja que ell té el pèl negre exceptuant el morro que es blanc. En aquesta la investigació de la desaparició de la nena, el detectiu tindrà l’ajuda d’un periodista acabat de conèixer, en Weekly.
Sobre la portada: El color predominant és el blanc fent referència a la “raça blanca” dels animals àrtics.
Les aventures d’en Blacksad continuen al tercer àlbum Ànima Roja (Blacksad 3. Âme rouge, 2005).
En plena Guerra Freda, ser comunista, ser un roig, no es gaire ben vist als Estats Units d’Amèrica, context general d’aquesta nova aventura d’en John Blacksad. El detectiu es veurà involucrat en una trama d’espionatge nuclear, reminiscències del nazisme i corrupció política. En Weekly tornarà a fer acte de presencia tot i que en un paper més aviat secundari.
Sobre la portada: El color predominant és el vermell. Pensant en un principi a una part de la temàtica de la història, el comunisme/els rojos, però més endavant se sap d’on prové, el nom d’una quadre.
La quarta aventura i última fins al moment de Blacksad i recopilada en aquesta edició integral és L’Infern, el silenci (Blacksad 4. L’Enfer, le silence, 2010).
En John Blacksad i en Weekly buscaran el desaparegut Sebastian “Little Hand” Fletcher, un reputat pianista caigut en la desgràcia degut a la droga, l’heroïna. La investigació de la desaparició comportarà la descoberta de fets importants del passat que alguns dels personatges de la historia voldran mantenir en el més profund silenci, fent fora del mapa, a qui sigui per tal que no surtin a la llum.
Sobre la portada: El color predominant és el blau fent referència a un esdeveniment que li succeeix al protagonista.
Curiositat: En aquest àlbum hi ha una clara referència a “Els músics de Bremen”
Valoració personal:
NORMA Editorial ha fet una gran i magnífica aposta en portar-nos aquesta obra premiada internacional en la nostra llengua i en una edició excel·lent, un integral que recopila els 4 àlbums i a més a més incloent dos histories curtes ("Com gat i gos" i "Escopir al cel") com a elements extres.
Voldria destacar les escenes que els protagonistes ensenyen els ullals o aquelles en que es claven osties a tort i a dret, i ara que està tant de moda, sembla que tinguin un efecte 3D, i els personatges hagin de sortir de la vinyeta.
Una nova obra del seu catàleg en català, una nova obra en el catàleg del còmic en català.
Lupus Sigarrensis - Planeta Sigarra
Juan Díaz Canales (Guió)
Juanjo Guarnido (Dibuix i Color)
Norma Editorial, Abril 2011
232 pàgines, Color, Cartoné
29 €
L’any 2000, dos joves autors espanyols van presentar al món en Blacksad, un detectiu privat ombrívol i vestit amb gavardina, tan dur com Humphrey Bogart... però amb cos de gat! John Blacksad ens porta als Estats Units de la dècada dels 50, on investiga misterioses desaparicions i cruels assassinats. Una obra que et recordarà a les millors aventures de Philip Marlowe o Samuel Spade.
Per primera vegada en català, la magistral il·lustració d’un dibuixant dels estudis Disney s’uneix a les seductores històries que han conquistat França i Espanya, i... en format integral!
Inclou els 4 primers àlbums i 2 històries inèdites amb nou pròleg dels autors.
John Blacksad és un gat detectiu dels Estats Units de la dècada dels 50, el qual investigarà desaparicions i cruels assassinats.
Una bona manera de presentar-lo es posant-lo a investigar l’assassinat d’un vell amor. Aquesta és la història se'ns presenta al seu primer àlbum Algun lloc entre les ombres (Blacksad 1. Quelque part entre les ombres, 2000). El vell amor assassinat és la Natalia Wilford, una actriu. L’única pista que tindrà en Blacksad serà el nom del seu últim amant, un nom que el portarà a ésser estomacat i rebre tirotejos, però malgrat tots aquest entrebancs, en John continuarà endavant per trobar el culpable, algú molt poderós que es mou per les altes esferes.
Sobre la portada: El color predominant és el negre fent referència a les ombres. A l’edició catalana com que s’utilitza com a portada del Volum integral, per a la història han utilitzat la portada de “Le dessous de l’enquête” on també hi ha un domini del color negre.
Després de la seva presentació, en Blacksad retorna al segon àlbum Artic-Nation (Blacksad 2. Artic-Nation, 2003).
Aquesta és una obra dura per la temàtica, el racisme. John Blacksad es contractat per buscar una nena de “raça negra”desapareguda i per això es troba investigant al barri “The Line”, un barri en que s’esperava una gran prosperitat però que s’ha anat degradant, i els conflictes racial s’han fet evidents assassinats i desaparicions: A “The Line” hi ha 2 bàndols, els Artic-Nation, els de raça blanca, representats principalment per animals àrtics, i per altra banda els Black-Claws, els de raça negra. Aquesta dicotomia comportarà a en Blacksad alguna escena còmica, ja que ell té el pèl negre exceptuant el morro que es blanc. En aquesta la investigació de la desaparició de la nena, el detectiu tindrà l’ajuda d’un periodista acabat de conèixer, en Weekly.
Sobre la portada: El color predominant és el blanc fent referència a la “raça blanca” dels animals àrtics.
Les aventures d’en Blacksad continuen al tercer àlbum Ànima Roja (Blacksad 3. Âme rouge, 2005).
En plena Guerra Freda, ser comunista, ser un roig, no es gaire ben vist als Estats Units d’Amèrica, context general d’aquesta nova aventura d’en John Blacksad. El detectiu es veurà involucrat en una trama d’espionatge nuclear, reminiscències del nazisme i corrupció política. En Weekly tornarà a fer acte de presencia tot i que en un paper més aviat secundari.
Sobre la portada: El color predominant és el vermell. Pensant en un principi a una part de la temàtica de la història, el comunisme/els rojos, però més endavant se sap d’on prové, el nom d’una quadre.
La quarta aventura i última fins al moment de Blacksad i recopilada en aquesta edició integral és L’Infern, el silenci (Blacksad 4. L’Enfer, le silence, 2010).
En John Blacksad i en Weekly buscaran el desaparegut Sebastian “Little Hand” Fletcher, un reputat pianista caigut en la desgràcia degut a la droga, l’heroïna. La investigació de la desaparició comportarà la descoberta de fets importants del passat que alguns dels personatges de la historia voldran mantenir en el més profund silenci, fent fora del mapa, a qui sigui per tal que no surtin a la llum.
Sobre la portada: El color predominant és el blau fent referència a un esdeveniment que li succeeix al protagonista.
Curiositat: En aquest àlbum hi ha una clara referència a “Els músics de Bremen”
Valoració personal:
NORMA Editorial ha fet una gran i magnífica aposta en portar-nos aquesta obra premiada internacional en la nostra llengua i en una edició excel·lent, un integral que recopila els 4 àlbums i a més a més incloent dos histories curtes ("Com gat i gos" i "Escopir al cel") com a elements extres.
Voldria destacar les escenes que els protagonistes ensenyen els ullals o aquelles en que es claven osties a tort i a dret, i ara que està tant de moda, sembla que tinguin un efecte 3D, i els personatges hagin de sortir de la vinyeta.
Una nova obra del seu catàleg en català, una nova obra en el catàleg del còmic en català.
Lupus Sigarrensis - Planeta Sigarra
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada