01 de novembre 2010

Les noies ja representen el 50% del públic de manga

Fa uns anys, trobar noies a les botigues de còmic era una cosa poc habitual. Avui, és el més normal del món, i gran part de la culpa d'aquest canvi de tendència la té el manga, el ­còmic japonès. Amb una oferta variada d'històries per a totes les edats, el manga ha aconseguit universalitzar el públic lector i el que en altres varietats de còmic ­(superherois, per exemple) semblava gairebé una utopia: que el públic femení representi el 50% del mercat.

El millor exemple d'aquest fet es pot trobar al Saló del Manga de Barcelona, que acaba avui a La Farga de l'Hospitalet. En aquesta fira, la meitat del públic ja és femení, de totes les edats. El 50% dels assistents són noies. El manga per a noies ha penetrat molt en el públic, ­primer amb sèries mítiques com Candy Candy i després amb altres que han anat variant en el temps, adaptant-se als nous gustos , segons explica el director de la fira, Carles Santamaria.

Cap comentari:

Publica un comentari