24 de març 2017

Garbo, l'espia català que enganyà Hitler

Autor: Lluís Juste de Nin
Publicat per: Ediciones Trilita, febrer 2017.
Format: Cartoné, 148 pàgines, 240 X 320 mm, B/N
Preu: 28€






Aquest febrer d'enguany es va posar a la venda la nova obra d'en Lluís Juste de Nin, publicada per Ediciones Trilita, agafant el relleu d'Edicions de Ponent, que va cessar la seva activitat, en motiu de la mort del seu director i editor, en Paco Camarasa. 

Aquesta nova obra està dedicada a un català que per molts es desconegut malgrat la seva importància històrica, i per tant se'n fa justícia tot recuperant-lo i recordant-lo. Parlo d'en Joan Pujol, altrament conegut pel sobrenom de Garbo, que fent d'espia doble, al servei dels serveis d'intel·ligència britànics, i alhora també d'el règim nazi, però aquests sent enganyats sense que se n'adondessin, rebent-ne la seva màxima confiança. Fou tan ben treballada la seva estratègia, que e mateix Adolf Hitler es pensà que el famós desembarcament fora per Calais, no pas per Normandia, el desembarcament de debò, el qual va ser vital pel transcurs de la  Segona Guerra Mundial, i així derrotar el dictador. Els fets van comportar que Joan Pujol fos doblement guardonat, pels dos costats, pels bons serveis prestats.  

En Joan Pujol comparteix protagonisme amb en Roger Corbella, aquest sent un personatge fictici. Els dos en aquesta història, van coincidir en la batalla de l'Ebre de la Guerra Civil espanyola al bàndol republicà, i en Corbella va veure com en Pujol es passava al bàndol franquista. Anys més tard, es creuarien a la ciutat de Londres dels anys quaranta. El primer pensament d'en Corbella fou que aquell individu que ni en coneixia el nom era un espia al servei dels nazis, i així en Roger es va proposar desemmascar-lo, sense saber que en realitat era tot el contrari. 

Si a través de la figura d'en Joan Pujol, ens endinsarem en el món dels espies i en especial dels espies dobles, amb el rerefons de la Segona Guerra Mundial primer i després amb la Guerra freda, a través de la banda d'en Roger, ens endinsarem en les conseqüències del franquisme pel bàndol vençut, en especial els catalans: l'assassinat d'en Companys, exilis, i famílies separades durant uns llargs 40 anys, en són tres exemples. Molts pensaven que un cop derrotat Hitler, Franco seria el següent a caure, però llavors va aparèixer un nou enemic, el comunisme, i Franco n'era enemic i per tant intocable pels aliats, malgrat ser un dictador, un feixista, com ho va ser en Hitler. 

A través d'aquests dos personatges coneixerem un llarg període de la història d'Europa i del món, i en especial de Catalunya, sent víctima dels capricis del poder. Sense dubte, un magnífic treball d'en Lluís Juste de Nin, recuperant la figura d'aquest català cabdal per la història del món.


Llop Segarrenc

23 de març 2017

Firmes d'Ediciones B al 35 Saló del Còmic de Barcelona


*Estand d'Ediciones B núm. 81
*Francisco Ibáñez també firmarà de 12 a 13 hores el diumenge, a l'estand núm. 18 de Món Còmic/ECI.

EL 35 Saló Internacional del Còmic de Barcelona a punt per enlairar-se

El proper dijous 30 d’abril, d’aquí a una setmana, acaba el compte enrere i el 35 Saló Internacional del Còmic de Barcelona comença a volar. El recinte de Fira Barcelona-Montjuïc acollirà un any més el Saló, que tindrà lloc als Palaus 1, 2.1, 3.1, 4 i a la Plaça Univers. El certamen organitzat per FICOMIC tindrà en l’aviació un dels seus eixos temàtics, sobrevolant quatre dies en els que ens visitaran quasi una trentena d’autors internacionals i tindrem un atractiu programa d’exposicions, activitats, signatures d’autors i esdeveniments com la presentació oficial a Espanya de Nintendo Switch.


L’Institut Ramon Llull ha acollit aquest dijous, 23 de març, la roda de premsa en la que s’han presentat de forma definitiva els continguts del Saló. En ella hi han participat Manuel Forcano, director de l’Institut Ramon Llull; Patrici Tixis, president de FICOMIC i del Gremi d’Editors de Catalunya; Manuel Curdi, Brand Manager de Nintendo Ibérica, i Carles Santamaría, director del Saló Internacional del Còmic i secretari general de FICOMIC.

El director de l’Institut Ramon Llull, Manuel Forcano, ha obert la roda de premsa expressant la seva satisfacció per poder acollir aquesta posada de llarg del Saló del Còmic, que sintonitza plenament amb la seva intenció de “promoure el còmic fet a Catalunya a l’estranger, donat que aquí s'editen més del 90% dels còmics que es venen a l’estat espanyol”. Forcano ha explicat que el govern de les Illes Balears també forma part de l’Institut i ha subratllat la importància d’aquesta comunitat autònoma pel què respecta al suport institucional que es dóna allà al còmic, amb ajudes als creadors o el premi que, des de fa cinc anys, concedeix l’ajuntament de Palma. 

Patrici Tixis, president de FICOMIC i del Gremi d’Editors de Catalunya, ha recollit el guant de Forcano celebrant l’inici d’una col·laboració que esperen llarga i fructífera, “ja que el nostre objectiu, fent el Saló, és sobretot fer difusió del còmic, i és una bona senyal que l’Institut Ramon Llull s’apunti a aquesta tasca”. Tixis ha destacat l’augment en espai físic i en nombre d’expositors, que frega els dos-cents, i ha agraït també la seva presencia i la confiança en el Saló del Còmic a Manuel Curdi, Brand Manager de Nintendo Ibérica, el següent en prendre la paraula. 

Curdi ha explicat que la principal intenció de Nintendo recolzant esdeveniments com el Saló del Còmic és aconseguir que més gent jugui, amb independència del seu sexe, edat o habilitats per jugar. “El món del còmic ja fa anys que ha aconseguit que no s’hagi de demanar perdó per publicar notícies als mitjans; per nosaltres segueix sent difícil explicar que els videojocs també són cultura”, ha dit, valorant l’impacte positiu i el valor informatiu que en aquest sentit té ser present al Saló del Còmic, l’esdeveniment que han escollit per iniciar la gira nacional de la seva nova consola Nintendo Switch.


Per últim, Carles Santamaría ha parlat dels continguts del Saló del Còmic, d’exposicions, convidats i activitats. Aquest any seran tretze les mostres que podran veure’s al certamen, i a les ja avançades, com la consagrada a l’aviació o les dedicades a Will Eisner o al fanzine Fanhunter de Cels Piñol, s’hi suma una exposició d’originals del llegendari Milton Caniff, un altre mestre del còmic nord-americà, o una mostra de l’humor gràfic que ha generat arreu del món la irrupció en la política, amb mudança a la Casa Blanca inclosa, del polèmic Donald Trump. Lucky Luke, el món mirall d’Ekhö o Antoni Gaudí, en l’obra del qual ens endinsarem a través de les pàgines del còmic Els fantasmes de Gaudí, protagonitzaran la resta d’exposicions del Saló. Ha destacat el suport que té el Saló de l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Cultura, a més del patrocini de Nintendo i de diverses institucions, entitats, empreses i associacions. “El Saló del Còmic és una gran festa del còmic oberta a tot el món, on els autors, editors, distribuïdors, llibreters i fanziners són els gran protagonistes”, ha assenyalat.

I pel què fa als autors estrangers que seran presents al 35 Saló Internacional del Còmic de Barcelona, comptarem amb la presencia de Liza Donnelly, que porta trenta anys fent humor gràfic al The New Yorker Magazine i en d’altres capçaleres nord-americanes; tindrem al mestre de la historieta belga Hermann o al francès Romain Hugault, tota una referencia pel què fa al còmic sobre aviació; a Gene Ha, que ha treballat amb Alan Moore a Top 10; a Jill Thompson, que presentarà al Saló el seu original punt de vista sobre Wonder Woman; des de Bèlgica vindrà Bruno Gazzotti; Kim Jung Gi ens mostrarà en directe la seva habilitat única per al dibuix; el matrimoni Bryan i Mary M. Talbot que ens presentaran les seves novetats; o Dave Gibbons, un dels artífexs de Watchmen, entre d'altres.

El 35 Saló del Còmic també comptarà amb un taller d’impressores 3D, una de les novetats d’aquest any; un taller de Youtubers, en la línia iniciada en la passada edició per donar visibilitat a aquest mitjà d’expressió; un taller de jocs de taula vinculat a Fanhunter, i Santamaría també ha destacat que aquest any s’amplien les activitats pedagògiques adreçades a mestres i a alumnes d’escoles. Ara només queda comptar els dies fins el proper dijous perquè comenci el Saló del Còmic, que tancarà les seves portes el diumenge 2 d’abril.


Font: Ficomic

Firmes de Planeta al 35 Saló del Còmic de Barcelona



Firmes de Dibbuks al 35 Saló del Còmic de Barcelona



 *Les publicacions en català són "Els fantasmes de Gaudí" de El Torres i Jesús Alonso Iglesias, i "La Patrulla Tucà" de Nico Naranjo.

21 de març 2017

L'as del còmic d'aviació Romain Hugault aterrarà al Saló del Còmic de Barcelona

Els còmics d'aviadors tindran un gran protagonisme al 35 Saló Internacional del Còmic de Barcelona amb l'exposició Còmics en vol. El dibuixant francès Romain Hugault és tot un referent d'aquest gènere. Nascut el 1979, fill d'un pilot militar francès, Hugault es va apassionar precoçment per l'aeronàutica i, de fet, a certa edat va haver de triar entre centrar-se en l'aviació o dedicar a la seva altra gran passió, el dibuix. Finalment, va escollir la segona opció, limitant-se a pilotar durant els caps de setmana. Romain Hugault és copropietari d'un petit avió que va transportar al mariscal Alphonse Juin durant la Segona Guerra Mundial.


L'any passat, Norma Editorial publicava el primer lliurament de l'última sèrie en la qual treballa el dibuixant francès, Angel Wings 1. Burma Banshees, protagonitzada per la pilot Angela McCloud, de la WASP Woman Airforce Service Pilot. En la trajectòria d'Hugault figuren magnífics títols com El gran duque, El piloto del Edelweiss, Más allá de las nubes o El último vuelo, alguns d'ells com a autor en solitari i altres en col·laboració amb guionistes com Regis Hautière o Yann, tots ells editats per Norma. Enlluerna el traç d'Hugault, capaç de recrear els èpics duels aeris de la I Guerra Mundial o mostrar com els caces, els bombarders i els avions de transport van solcar el cel a la II Guerra Mundial. A Romain Hugault, que ve convidat al Saló del Còmic en col·laboració amb Norma Editorial, podeu seguir-lo a través del seu compte de Twitter @RomainHugault i al seu perfil de Facebook www.facebook.com/romainhugault/.


Font: Ficomic

Firmes de Panini Comics al 35 Saló del Còmic de Barcelona



DIJOUS
- De 18 a 19: Marc Tinent i Lourdes Navarro per Vells descobridors
- De 18 a 19: Fernando Llor, Roger Vidal i Alex Batlle per Ojos Grises

DIVENDRES
- De 16:30 a 18: Josep Busquet per La magia del fútbol
- De 16:30 a 18: Esteve Polls, Sergi Pareja i Fran Vázquez per Normal Life
- De 16.30 a 18: Iban Coello pel seu trabajo per Marvel
- De 18 a 19: Fernando Llor, Roger Vidal i Alex Batlle per Ojos Grises

DISSABTE
- De 11 a 12.30: Roland Boschi pel seu trabajo per Marvel
- De 11 a 12.30: Phil Briones pel seu trabajo per Marvel
- De 12 a 13: Pepe Larraz pel seu trabajo per Marvel
- De 12 a 13: Sergio Córdoba per Año 1000, La sangre
- De 13 a 14: Esteve Polls, Sergi Pareja i Fran Vázquez per Normal Life
- De 13 a 14: Josep Salvia per Cisco
- De 16:30 a 18: Josep Busquet per La magia del fútbol
- De 16:30 a 18: Salva Espín per Masacre
- De 16 a 17: Cels Piñol per Fanhunter
- De 16.30 a 18: Iban Coello pel seu trabajo per Marvel
- De 18 a 19: Sergio Sandoval per Alma Cubrae
- De 18 a 19: Carles Esquembre per Lorca: Un poeta en Nueva York
- De 18 a 19: Juan Carlos Bonache per ¡Socorro! Somos padres primerizos i ¡Socorro! Somos abuelos primerizos

DIUMENGE
- De 11 a 12.30: Sergi Pareja per Normal Life
- De 11 a 12.30: Marc Tinent i Lourdes Navarro per Vells descobridors
- De 12 a 13:30: Pepe Larraz pel seu trabajo per Marvel
- De 12 a 13: Alex santaló i Josep Busquets per La magia del fútbol i 17 Vivir, revivir, sobrevivir
- De 13 a 14: Sergio Córdoba i Manuel Matji per Año 1000, La sangre
- De 13 a 14: Sergio Sandoval per Alma Cubrae
- De 16:30 a 18: Cels Piñol per Fanhunter
- De 16:30 a 18: Juan Carlos Bonache por ¡Socorro! Somos padres primerizos i ¡Socorro! Somos abuelos primerizos


20 de març 2017

Lucky Luke cavalcarà pel Saló del Còmic de Barcelona

Lucky Luke, el vaquer solitari l'única companyia del qual és la del seu cavall Jolly Jumper, porta més de setanta anys cavalcant per les pàgines dels còmics. El 35 Saló Internacional del Còmic de Barcelona li dedica una exposició titulada Li deien Lucky Luke, un homenatge a un dels personatges més populars de la historieta. La mostra està concebuda com una recreació d’un poblat de l’Oest que ens permetrà conèixer tant al protagonista com a alguns dels enemics, com els populars germans Dalton, a més d’altres dades curioses.
 
LUCKY LUKE CAVALCARÀ PEL SALÓ DEL CÒMIC DE BARCELONA

Creat per Maurice de Bévére, més conegut com Morris, aquesta sèrie barreja el western amb l'humor. Les seves trames inclouen algunes de les fites històriques del Far West en les seves pàgines, en un to paròdic i amb una especial predilecció per les referències cinematogràfiques. Morris va comptar des de 1955 fins 1977 amb la contribució de René Goscinny (el creador d'Astèrix al costat de Uderzo) com a guionista. Lucky Luke va sobreviure al seu creador i segueix vivint noves aventures de la mà d'autors com Gerra o Achdé. De Lucky Luke s'han publicat milers de pàgines al llarg de 78 àlbums, al qual hem d'afegir El hombre que mató a Lucky Luke (2016), un còmic en clau d'homenatge obra de Mathieu Bonhomme. La mostra inclourà pàgines originals d’Achdé. El nostre cowboy també ha estat adaptat al cinema, la televisió, els videojocs o els jocs de taula. Actors com Terence Hill, Til Schweiger o Jean Dujardin han encarnat el personatge. La pàgina oficial de Lucky Luke és www.lucky-luke.com.

No tinguis por, foraster, que ets benvingut a l'exposició Li deien Lucky Luke.

Font: Ficomic

Novetat de març de Base: Benet Tallaferro vol. 11

Per aquest mes de març, Editorial Base treu l'11è àlbum de Benet Tallaferro anomenat El secret de l'Englantina.



21,5 x 29cm, 48 pàgines. 
ISBN: 978-84-16587-71-1
14€
Una noia amb la mateixa força que en Benet? Increïble! En Benet Tallaferro no s'ho hauria imaginat mai, però lluny de Vallrodona coneixerà a una noia amb el mateix secret que ell. Quina història s’amaga darrere de l’Englantina, la nova amiga d'en Benet? Descobreix la seva curiosa història en aquesta nova aventura.
 
 
 
 
 

17 de març 2017

La reconeguda humorista gràfica nord-americana Liza Donnelly participarà al 35 Saló del Còmic de Barcelona

L’humor gràfic torna a guanyar protagonisme al 35 Saló Internacional del Còmic de Barcelona amb l’exposició Retratant a Donald Trump, en la que han participat prop de 150 autors d’arreu del món. El certamen comptarà amb la participació de Liza Donnelly, guardonada escriptora i humorista gràfica nord-americana que publica a The New Yorker Magazine des de fa trenta anys vinyetes sobre temes culturals i polítics. També fa humor gràfic en directe per al programa televisiu CBS This Morning. Liza Donnelly publica els seus acudits gràfics a la tribuna de The New York Times. A més, és columnista i dibuixant per a Forbes.com, especialitzada en temes polítics i de defensa de dels drets de la dona. Donnelly va ser finalista al 2014 del premi Thurber, el guardó que s’atorga per escrits humorístics als Estats Units. Al 2015, va ser guanyadora del premi Reuben que atorga des del 1948 The National Cartoonist Society en la categoria d’humor gràfic per a revistes.


Donnelly ha estat ambaixadora cultural del Departament d’Estat dels Estats Units, viatjant al voltant del món per parlar de la llibertat d’expressió, l’humor gràfic i els drets de la dona. També ha participat en diferents actes a les Nacions Unides, i és membre fundadora del projecte internacional Dibuixant per la Pau, que pretén promoure-la a través de l’humor. 

Liza Donnelly també és una autora innovadora als nous mitjans digitals. Ella és la creadora d’un nou tipus de reportatge visual digital realitzant dibuixos en directe al seu tablet i que difon a través de Twitter, acompanyats de vegades d’algun comentari. D'aquesta manera va cobrir la Convenció Demòcrata de l’any passat i altres esdeveniments polítics. Al 2016 va ser també la primera humorista gràfica que va dibuixar l’entrega dels Oscar in situ, difonent-la en directe a través de Twitter. El seu treball també pot ser vist a les edicions digitals de mitjans como The New Yorker, CNN o del Huffington Post, mentre que els seus acudits gràfics han estat publicats a les edicions impreses de The New York Times, Cosmopolitan, Glamour, The Nation o The Harvard Businees Review.

Entre els divuit llibres que ha publicat hi ha Funny Ladies, la història de les dones que van dibuixar per a The New Yorker, considerada obra de referència pels investigadors de l'art, o Cartoon Marriage, que repassa en clau d'humor el matrimoni entre Donelly i el també humorista gràfic de The New Yorker Michael Maslin, coautor del llibre. L'autora també ha il·lustrat llibres per a nens. Liza Donnelly és invitada oficial del 35 Saló Internacional del Còmic de Barcelona. La seva pàgina web és www.lizadonnelly.com i la pots seguir al seu compte de Twitter @lizadonnelly.


Font: Ficomic

Firmes de Trilita Ediciones al 35 Saló del Còmic de Barcelona

Mostrem els horaris de firmes i dedicatòries dels autors de Trilita Ediciones convidats al 35 Saló del Còmic de Barcelona. Totes les sessions de firmes es realitzaran al seus estand.




Font: Trilita

Novetat de març de Panini: Vells descobridors

Per aquest mes de març, de cara el 35è Saló del Còmic de Barcelona, Panini Comics, sota el segell Evolution Comics, ens porta Vells descobridors, del guionista Marc Tinent i de la dibuixant Lourdes Navarro, sent l'obra guanyadora de la Segona Ronda  de la Beca Carnet Jove Connecta’t al Còmic 2016

A la venda el 30 de març! 


Vells descobridors, de Marc Tinent i Lourdes Navarro
Cartoné - 72 pàgines
ISBN: 9788490949474
12,95€

Anys després de la descoberta d'Amèrica, un ancià Cristòfol Colom s'embarca amb el seu antic amic Alonso de Ojeda i el seu pitjor enemic, el vell Américo Vespucci, en la darrera aventura de les seves vides: trobar la Font de l'Eterna Joventut... sempre que l'artritis, el lumbago i el reuma els ho permetin, això sí!

Obra guanyadora de la Beca Carnet Jove Connecta't al Còmic 2016. 

14 de març 2017

Firmes de Dolmen Editorial al 35 Saló del Còmic de Barcelona





Visita guiada a l'exposició El Solar a Can Fabra


El dimarts 21 de març, a les 19 h. es farà una visita guiada i presentació del còmic El Solar a càrrec de l’autor Alfonso López. El llibre El Solar està editat per La Cúpula. L'exposició amb originals restarà oberta fins al 2 d'abril. Sala d'Exposicions de Biblioteca Ignasi Iglésias-Can Fabra de Barcelona. Entrada lliure.

Dimecres es presenta 100 años de TBO a Barcelona


10 de març 2017

Novetats de març de Planeta: Bola de drac Super núm. 1 i Bola de drac Color Bû vol. 5

Per aquest mes de març i de cara el 35 Saló del Còmic de Barcelona, Planeta Cómic traurà dues  novetats en català. La primera és el primer número de l'edició nostàlgica de Bola de drac Super, en motiu del 25è aniversari de l'arribada de Bola de drac, en les seves Sèries Blanca i Vermella. Aquesta edició tindrà dos numeracions: Una com a Sèrie Super, començant pel número 1 i una segona seguint la numeració de la Sèrie Blanca, continuada per la Sèrie Vermella (també amb doble numeració), així doncs tindrà el número 212. De moment constarà de 5 entregues que és el material que es recopila al primer volum, que ens arribarà després de cara a la tardor. 
La segona novetat en català és el cinquè volum de la Saga del Monstre Bû de Bola de Drac Color.
 
  A la venda el 21 de març! 


Bola de drac Sèrie Super núm. 1/ Sèrie Blanca núm. 212, de Toyotarô i Akira Toriyama
Col·lecció Manga
Comic Book - 32 pàgines - 168 x 157 mm - B/N
ISBN: 978-84-16889-64-8
2,95€


Han passat uns quants mesos des de la candent batalla d’en Goku i companyia contra el monstre Bû. I ara un ésser poderosíssim entra en escena... Un déu!

*El jove Toyotarô és l'autor d'aquesta seqüela, seguint la idea d'Akira Toriyama.
* L'argument de Bola de drac Super té lloc en els deus anys que hi ha entre la derrota del monstre Bû i l'epíleg amb l'aparició de la Pan i l'Ûb.



Col·lecció Manga
Rústic - 224 pàgines - 111 x 177 mm - Color
ISBN: 978-84-16889-62-4
12,95€


Després que en Son Goku, en Son Gohan i els seus companys salvessin la Terra de les malvades urpes d'en Cèl·lula, la gent va poder tornar a viure en pau...

Per desgràcia, quan la pau passa a convertir-se en el pa de cada dia, de seguida comencen a aparèixer autèntics ximples. Així és la naturalesa de l'ésser humà...

Ja han passat uns quants anys des de la batalla contra en Cèl·lula... I ens trobem en una tranquil·la ciutat anomenada "Satan City". Van canviar el nom de la ciutat en honor a un dels seus habitants, en míster Satan, perquè tothom creia que havia estat el salvador del planeta, encara que en realitat no ho fos...


08 de març 2017

Novetat de març de Dibbuks: La Patrulla Tucà

Per aquest mes de març amb el 35 Saló del Còmic de Barcelona a finals de mes, Dibbuks treu una novetat infantil en català, La Patrulla Tucà d'en Nico Naranjo

 
La Patrulla Tucà, de Nico Naranjo 
Infantil i juvenil
Rústic amb solapes, 56 pàgines, 16.5 x 23.5 cm, color 
ISBN: 978-84-16507-59-7
12 €
Ajuda al protagonista d'aquest còmic a caçar al gamusí rei i converteix-te en un veritable membre de la Patrulla Tucà!
 
Un grup de joves talents es dirigeix cap a una nova i excitant excursió. Vols ser un d’ells? És fàcil, només has de derrotar un Gamusí… i el Nou ho sap. Però els altres membres del grup el tracten amb menyspreu i crueltat, el que fa que tingui por de tot i no cregui en si mateix. Aquella nit, el Nou decideix superar totes les seves pors i s’escapa de la tenda de campanya per lluitar amb el rei del Gamusins. Qui guanyarà la batalla? Es convertirà en un veritable membre de la Patrulla Tucà?

Com tractar el bullying? Com parlar del tracte, a vegades cruel, que es donen els nens quan estan entre ells? A través d’un còmic, per exemple. Amb aquesta història acolorida, surrealista i divertida, el Nico Naranjo, professor de dibuix de l’ESDIP i monitor de campament, supera el repte de la subtilesa. És fàcil identificar-se amb el Nou i és molt positiu veure com a poc a poc reuneix el coratge per seguir endavant.

Un excel·lent punt de partida per començar a reflexionar i una història amena que acaba amb un petit glossari de temes propis de les activitats dels scouts. A partir de 7 anys .

Sole Otero torna al Saló per presentar una relació sentimental basada en la manipulació psicològica

La il·lustradora i dissenyadora argentina Sole Otero (Buenos Aires, 1985), a qui ja vam conèixer a la passada edició del Saló del Còmic, torna a Barcelona per presentar la seva primera novel·la gràfica, Poncho fue, que novament edita Ediciones La Cúpula, després de publicar l'any passat la seva recopilació de tires còmiques La pelusa de los días. Sole va passar la infància i l'adolescència devorant historietes, de Mafalda i Astèrix a Batman, passant per l'il·lustrador de Rosario O'Kif. Va graduar-se en Disseny Tèxtil a la Universidad de Buenos Aires i porta més de deu anys fent del còmic, la il·lustració i la creativitat la seva manera de viure i de somiar. A més de col·laborar amb multitud de diaris i revistes, Sole Oero ha il·lustrat llibres infantils com A fada sonhadora, de la cantant Nana Toledo, o Ni se te ocurra, de Liza Porcelli Piuzzi. També forma part del col·lectiu Chicks on Comics, que reuneix dones dibuixants de diverses nacionalitats.

SOLE OTERO TORNA AL SALÓ PER PRESENTAR UNA RELACIÓ SENTIMENTAL BASADA EN LA MANIPULACIÓ PSICOLÒGICA

Si La pelusa de los días partia d'una tira còmica que Sole —Solina pels amics— va començar publicant a Internet, abordant la quotidianitat des del sentit de l'humor, a Poncho fue l'autora ens introdueix de ple en una tempestuosa història d'amor de la que ningú en sortirà sent el mateix. Sole Otero assisteix al Saló del Còmic de Barcelona convidada per Ediciones La Cúpula. Podeu seguir-la a Twitter, al compte @Solina, o al seu bloc http://solinaotero.blogspot.com.es.



Font: Ficomc

07 de març 2017

El gran mestre del còmic europeu Hermann participarà al Saló del Còmic de Barcelona

EL GRAN MESTRE DEL CÒMIC EUROPEU HERMANN PARTICIPARÀ AL SALÓ DE BARCELONAHermann Huppen, conegut artísticament com a Hermann, fou reconegut l'any passat amb el Gran Premi de la 43 edició del Festival Internacional d'Angoulême, que va voler fer justícia a la trajectòria d'un dels autors de còmic més reputats del panorama europeu. Nascut en un petit poble de Bèlgica, al 1938, amb la Segona Guerra Mundial a punt d'esclatar, la primera etapa de la vida de Hermann va estar marcada pel conflicte bèl·lic. Mentre es formava a l'Acadèmia de Belles Arts de Saint-Gillen (Brussel·les), va treballar com a dissenyador d'interiors i ajudant d'arquitectura, i va ser al seu retorn de Canadà, on visqué tres anys amb la seva mare i el seu germà, quan va començar a establir contacte amb el món de les vinyetes.


Va publicar les seves primeres historietes a revistes com Plein-feu o Tintín. En aquesta última va veure la llum Comanche, en col·laboració amb l'artista belga Greg, qui es va convertir a més en un dels seus màxims valedors. Aquest western, que ha estat traduït a diversos idiomes, és un dels títols més destacats de la trajectòria de Hermann. A Espanya també s'han publicat alguns dels seus projectes individuals, com Jeremiah (Planeta Cómic) o Las torres de Bois-Maury (Norma Editorial). Però és ECC Editores qui, des de fa algun temps, ha vingut ampliant el catàleg de les seves obres al nostre país, amb títols com Estación 16, un relat bell i esgarrifós sobre l'alt preu dels pecats del passat, o Redención, western crepuscular adscrit a la tradició dels grans clàssics del gènere. També han publicat El coyote o Old Pa Anderson, un còmic que aborda d'una forma molt personal temes com la justícia o el racisme; en ambdues obres comparteix la tasca creativa amb el seu fill Yves H., que en signa els guions. La polifacètica trajectòria de Hermann fa palès el seu interès per explorar contínuament nous gèneres i temes, com demostra Abominable, la seva última publicació amb ECC Ediciones, on s'endinsa amb mestria en el gènere de terror. Aquest artista ve convidat en col·laboració amb ECC Ediciones.


Font: Ficomic

06 de març 2017

Obertes les inscripcions a les Jornades "100 anys de TBO"


El mes de març de l’any 2017 s’acompleixen els 100 anys de l’aparició del primer número de la revista TBO. La popularitat d’aquesta publicació, que va arribar a vendre 300.000 exemplars setmanals, va provocar que a partir dels anys quaranta totes les revistes de historietes rebessin el nom de “tebeos”. La Biblioteca de Catalunya vol celebrar aquest aniversari amb l’organització d’aquestes jornades que reuneixen experts i col·leccionistes del TBO. Inscripció gratuïta aquí. Sala de la Caritat, carrer Hospital 56 de Barcelona.

Dijous, 16 de març de 2017 
15.45 h- 16.00 h Benvinguda. Eugènia Serra, directora de la Biblioteca de Catalunya i Antoni Guiral, coordinador de les jornades
16.00 h- 17.00 h Els 1.999 primers números de TBO. Federico Moreno Santabárbara. 
17.00 h-18.00 h De TBO 2000 als altres TBO. Antoni Guiral.
18.30 h-19.30 h Els almanacs i extres de TBO. Jordi Manzanares.
19.30 h- 20 h Visita guiada a l'exposició “100 anys del TBO”, organitzada per la Biblioteca de Catalunya.

Divendres, 17 de març de 2017
9.00 h -10.00 h Del grans invents als “habichuelos”: sèries i personatges singulars. Jordi Riera Pujal.
10.00 h-11.00 h Autors sense personatge: Urda, Coll i Arturo Moreno. Kap.
11-30 h-13.00 h Taula rodona: Parlem del patrimoni de TBO. Lluís Giralt, Antonio Martín, Roser Pintó.
13.00 h-14.00 h Visita guiada a l'exposició “Humorístiques:  revistes il·lustrades, satíriques, polítiques, eclèctiques, càustiques,  xafarderes, festives, de bon geni i millor humor, gastant ínfules de  literàries des del 1841 fins al 1939”.

03 de març 2017

Exposició del dibuix humorístic a Barcelona

L'exposició La politíca retratada. La crònica social i política a través del dibuix humorístic és una invitació a revisitar la crònica social i política recent a través de la mirada crítica i sovint satírica dels dibuixants humorístics. En total, 200 acudits de 48 autors publicats, des de les primeres eleccions democràtiques fins avui, en 60 mitjans i publicacions diferents. Direcció de Jordi Duró i Jordi Torrents.

Es podrà  veure al Palau Robert a partir de 14 de març, exposició amb entrada lliure, Passeig de Gràcia 107,  Barcelona.

El Saló de Barcelona tindrà als cracs del còmic Dave Gibbons Gene Ha i Jill Thompson

El 35 Saló Internacional del Còmic de Barcelona engrandeix la llista de convidats amb autors de superherois i d'altres gèneres de primer nivell. És un grup d'autors de còmics de superherois que treballen en diversos gèneres i estils que encapçala Dave Gibbons, dibuixant de Watchmen amb guió d'Alan Moore, obra que li va valer guanyar els premis més importants del còmic. Un altre dels autors que destaca és Gene Ha, un dibuixant clau de l'univers DC de superherois, mentre que Jill Thompson és una autora amb una heterogènia i brillant carrera en el món del còmic que presenta la seva novel·la gràfica Wonder Woman: La verdadera amazona, en un any que aquesta superheroïna serà també una estrella a la gran pantalla. Tots aquests autors assisteixen al Saló Internacional del Còmic de Barcelona en col·laboració amb ECC Ediciones.

A més, aquesta editorial porta pel seu compte a altres importants autors. Mitch Gerards és un dibuixant que ha desenvolupat un interessant treball amb diversos registres i que ara presenta el primer tom d'El Sheriff de Babilonia, ambientat en el Bagdad post Saddam Hussein. Per la seva banda Yancey Labat aporta originalitat al món dels superherois al dibuixar els còmics de les DC Super Hero Girls, on després de l'èxit de la sèrie d'animació en la petita pantalla s'ha convertit en un fenomen global.



Dave Gibbons va iniciar la seva carrera al món del còmic en 1973. Freqüent col·laborador de la revista 2000 AD, va il·lustrar serials tan reconeguts com Harlem Heroes, Dan Dare i Rogue Trooper per a aquesta publicació. Gibbons també ha treballat en les populars aventures del Doctor Who, i el 1982, gràcies a l'editor Len Wein, va donar començament a la seva associació amb DC Comics, dibuixant la sèrie Green Lantern; començaria a col·laborar amb Alan Moore en les històries de Superman i els Green Lanterns incloses en Grandes autores Superman: Alan Moore - ¿Qué fue del Hombre del Mañana? y otras historias i Green Lantern de Geoff Johns núm. 02.

Però si hi ha una història que marca la bibliografia conjunta de Dave Gibbons i el Bard de Northampton, aquesta és Watchmen. La que probablement sigui la millor història de superherois de tots els temps va ser guardonada després del seu llançament en diverses categories dels premis Kirby, Harvey, Eisner i fins i tot l'Hugo, mai atorgat a cap còmic fins llavors. Watchmen va ser l'única novel·la gràfica inclosa en la llista de la revista TIME de les millors 100 novel·les publicades en llengua anglesa des de 1923. La influència de Watchmen ha arribat fins als nostres dies, gràcies a l'esdeveniment Antes de Watchmen i, sobretot, com a peça fonamental de la gran història-riu que Geoff Johns està desenvolupant en el si de la nova etapa de l'Univers DC, Renacimiento.

Després de l'èxit de Watchmen, Gibbons es va implicar en un bon nombre de projectes, com una versió en còmic de la Bíblia i una col·laboració amb el mateix Frank Miller. Serien els diferents títols centrats en Martha Washington, ambientats en el segle XXV i publicats als Estats Units per Dark Horse i a Espanya per Norma Editorial. La seva prolífica producció l'ha convertit des de llavors en un habitual de les dues grans, Marvel i DC, entre moltes altres editorials. Els seus llapis han plasmat en acció a personatges tan dispars com Batman, Hulk, la JSA, Superman o el Capità Amèrica. I no ens podem oblidar de la seva tasca com a guionista, donant forma a clàssics memorables de la talla de Superman/Batman: Los mejores del mundo, amb il·lustracions de Steve Rude. En els últims anys els lectors han pogut veure mostres del seu talent en títols tan diferents com Univers DC: Legados, Hellblazer o Batman: Black and White. A més, el 2004 va presentar una novel·la gràfica com a autor complet, The Originals, editada pel segell Vertigo, i s'ha ocupat de l'apartat gràfic de Kingsman: The Secret Service (Panini Cómics), amb guions del prolífic Mark Millar.

Nascut en el si d'una família d'emigrants coreans, Gene Ha va fer realitat el seu somni de dibuixar còmics quan, el 1993, es va ocupar d'un exemplar de Green Lantern, escrit per Gerard Jones. Després del seu debut, va il·lustrar un bon nombre d'exemplars per a Marvel, DC i Malibu Comics. Per les seves mans han passat icones de totes les èpoques: Alien, Cable, Superman, la JLA... Entre les seves influències, exposades per ell mateix en el seu espai web personal, trobem noms llegendaris de la talla de Matt Wager, John Byrne, Frank Miller, Bill Sienkiewicz, Walter Simonson, Alan Moore, etc. Precisament, les seves col·laboracions amb Alan Moore l’han convertit en un dels professionals més lloats per crítica i públic, gràcies al seu estil realista. Top 10 i la seva precuela, Top 10: The Forty-Niners (properament editada per ECC) van rebre tres premis Eisner, el major honor en el món del còmic, i s'han editat en països com Polònia, França, Brasil i Japó.

El 2002 va veure la llum el seu primer còmic com a autor complet, un capítol d'Iron Fist dins de la col·lecció Marvel Knights Double Shot. Més recentment, ha participat en el nou Univers DC dissenyant el nou aspecte de Krypton i els seus habitants, durant l'etapa de Grant Morrison en Action Comics. Al costat de l’aclamat guionista escocès havia compartit equip creatiu prèviament, a les pàgines d’Authority. També ha aportat el seu talent a una altra de les sèries insígnia d'aquesta etapa moderna de DC Comics, la Liga de la Justicia. La seva versatilitat l'ha portat després per capçaleres tan variades com Fantasma Errante, Shade: El maestro de la oscuridad o Fábulas. Per al segell Vertigo també va il·lustrar un capítol del projecte Frecuencia Global, orquestrat per un altre mestre, Warren Ellis. El 2013 va anunciar el seu interès a centrar-se en projectes de creació pròpia, un període del qual va sorgir la sèrie limitada Mae, finançada a través de crowdfunding i editada finalment als Estats Units per Dark Horse Comics.

Encara que Jill Thompson es va donar a conèixer com a dibuixant de Wonder Woman durant l'etapa escrita per George Pérez, les col·laboracions d'aquesta artista nord-americana amb DC Entertainment s'han publicat gairebé sempre dins el segell Vertigo. Així, va signar diversos episodis de Sandman, il·lustrant episodis tan memorables com la primera aparició dels petits Eterns. També ha participat en altres llegendaris títols com Los invisibles, Los libros de la magia, Fábulas o Orquídea Negra. Va crear al costat de Will Pfeifer la peculiar minisèrie Finals, i es va encarregar d'escriure i dibuixar la novel·la gràfica Dead Boy Detectives, centrada en els personatges que van presentar Neil Gaiman, Matt Wagner i Malcolm Jones III a Sandman.

Està considerada per nombrosos crítics com una de les millors professionals de la història moderna del novè art. La seva tasca li ha valgut l'obtenció de diferents reconeixements, com els prestigiosos premis Eisner, per treballs que demostren la versatilitat d'aquesta essencial autora. Per exemple, va recollir el guardó a la millor publicació d'humor a l'any 2000, compartint el premi amb altres autors, per la seva participació en Los Simpson: La cabaña del terror. Hoodoo Voodoo Brouhaha (Ediciones B). A l'any següent es va consolidar rebent altres dos Eisner, en les categories de millor pintor o artista multimèdia i millor publicació juvenil, reconeixent així l'esforç invertit en el desenvolupament de Scary Godmother, creació pròpia que va ser publicada a Estats Units per Sirius Entertainment i Dark Horse Comics. Un exitós projecte que, per cert, es va adaptar també al format animat.

ECC Ediciones ha incorporat recentment al seu catàleg una de les obres més recordades de Thompson, El libro de cuentos de los pequeños Eternos, la primera aventura individual de la reinterpretació més divertida dels personatges creats per Neil Gaiman. Properament s’editarà a Espanya el segon especial, La fiesta de Delirio: Un cuento de los pequeños Eternos i, coincidint amb els preparatius de l'estrena de la primera pel·lícula de Wonder  Woman, s'ha publicat Wonder Woman: La verdadera amazona, novel·la gràfica que explora la llegenda de la Dona Meravella des d'una perspectiva única. 

Mitch Gerads es va graduar en Disseny Gràfic per la Universitat de Wisconsin-Stout. Després va col·laborar amb diverses companyies, realitzant dissenys d'envasos per a marques conegudes a banda i banda de l'Atlàntic, com a General Mills, Adult Swim i Nabisco. El seu desembarcament en el món del còmic es va produir treballant com a il·lustrador i colorista per a les editorials IDW i Boom! Studios, a través d'atractives llicències: Doctor Who, El planeta dels Simios o Starborn, creació del mateix Stan Lee. Va compaginar aquestes col·laboracions amb projectes propis finançats a través de crowdfunding, com és el cas de Johnny Recon, amb guió de Scott Dillon, publicat finalment als Estats Units per Pop Gun Pulp Comics. Un altre títol que va marcar un abans i un després en la carrera de Mitch Gerads va ser The Activity, editat per Image i escrit per Nathan Edmondson, amb el qual tornaria a formar equip en The Punisher, per a Marvel Comics.

El 2015, DC Comics va anunciar una onada de nous títols del segell Vertigo, entre els quals destacava amb llum pròpia El Sheriff de Babilonia, ambiciós i reeixit thriller que ha unit les carreres de Gerads i del guionista Tom King, responsable d'Omega Men i de l'actual etapa de Batman dins del Renaixement de l'Univers DC. Inspirant-se en les seves experiències reals com a agent d'operacions de la CIA a l'Iraq, King construeix una trama protagonitzada per un antic policia convertit en contractista militar, al Bagdad post Saddam Hussein. A Espanya, el primer volum de la sèrie, El Sheriff de Babilonia: Bang. Bang. Bang ha estat inclòs entre la llista d'essencials del segon semestre de 2016 per la ACDCómic, Associació de Crítics i divulgadors de Còmic d'Espanya. En l'actualitat, Mitch Gerads està treballant en la segona temporada d' El Sheriff de Babilonia i ha ampliat les seves col·laboracions amb Tom King, traslladant-se en aquesta ocasió a les pàgines de la sèrie regular del Cavaller Fosc.

Yancey Labat va començar el seu treball professional a Marvel Comics abans d'il·lustrar llibres per a nens, des de Hello Kitty a Peanuts for Scholastic, així com llibres per Chronicle Books, ABC Mouse i altres. El seu llibre How many Jellybeans?, realitzat amb l'escriptora Andrea Menotti, va guanyar el 2013 el premi Cook Prize al millor llibre d'imatges STEM (Ciència, Tecnologia, Educació, Matemàtiques) del Bank Street College of Education.

Sens dubte, el punt d'inflexió en la carrera d'aquest jove artista ha arribat de la mà del seu treball com a creador de les novel·les gràfiques protagonitzades per les DC Super Hero Girls, un dels fenòmens transmèdia del moment, que compta amb milers de fans per tot el globus. En col·laboració amb l'escriptora Shea Fontana, una de les responsables del web sèrie d'aquesta original versió de l'Univers DC, Labat ha aconseguit traslladar amb total encert al món de les vinyetes l'esperit dominant a cadascuna de les aventures d'aquestes divertides versions de Supergirl, Batgirl, Katana, Bumblebee, Poison Ivy, Wonder Woman i Harley Quinn. Acció i diversió per a tota la família, amb heroïnes que s'han convertit en autèntiques icones, dins i fora de la petita pantalla. En el catàleg d'ECC Ediciones està disponible el volum DC Super Hero Girls: Crisis en los finales. Al març, just a temps per a la visita de l'autor al Saló del Còmic de Barcelona, es publicarà la segona entrega, DC Super Hero Girls: Hitos y mitos.  


Font: Ficomic

El singular autor argentí Lucas Varela presentarà la seva última obra al Saló del Còmic de Barcelona

Un nou nom se suma a la llista de convidats al 35 Saló Internacional del Còmic de Barcelona. En aquesta ocasió es tracta del dibuixant argentí Lucas Varela (Buenos Aires, Argentina. 1971), que assisteix al certamen barceloní gràcies a la col·laboració d'Ediciones La Cúpula. Varela és, sens dubte, un dels dibuixants més originals, complets i versàtils sorgits a Argentina en els últims temps. Dissenyador gràfic, infografista, il·lustrador, artista plàstic i, sobretot, historietista, els seus treballs han rebut premis internacionals i són exposats en museus i centres culturals. Ha estat dissenyador gràfic a Argentina abans que qualsevol altra cosa. Va dissenyar, per exemple, la revista Comiqueando, a la qual va arribar per casualitat però on poc a poc va començar a introduir-se en la historieta. També va dissenyar animació per al canal Fox i desenes d'il·lustracions promocionals per a agències de publicitat, obres de teatre, bandes de rock i bars temàtics.
EL SINGULAR AUTOR ARGENTÍ LUCAS VARELA PRESENTARÀ LA SEVA ÚLTIMA OBRA AL SALÓ DEL CÒMIC DE BARCELONA

Les seves obres han estat publicades en mitjans com Clarín, La Nación, TXT, FierroRolling Stone, La Mano, Skorpio o La mujer de mi vida, entre d'altres. Per a la revista infantil Genios, i sota el pseudònim Mr. Zombi, ha realitzat Ele, amb guió de la dupla Trillo-Maicas. Per La Nación Revista crea Lolypop, al costat de Gustavo Sala. Mentre feia infografies per al diari Clarín, va començar la publicació del fanzine Kapop, una revista antològica on s'encarregava de tota la producció artística. Del submón fanzinero de l'època va sortir de la mà de Carlos Trillo, per a qui va dibuixar El cuerno escarlata (2008), El síndrome Gustavino (2009) i Sasha despierta (2011), mentre realitzava tasques pròpies que va compilar en Estupefacto (2006) y Matabicho (2009). El seu llibre La herencia del coronel (Dibbuks), amb guió de Carlos Trillo, va ser nominat en la selecció oficial del Festival d'Angoulême el 2009. Des del 2012 resideix a França, on van veure la llum obres seves com Paolo Pinocchio (Dibbuks, 2011), Diagnósticos (al costat de Diego Agrimbau, 2013) i El día más largo del futuro (2016); les dues últimes publicades a Espanya per Ediciones La Cúpula. Actualment col·labora amb les seves il·lustracions per al diari Financial Times. Podeu seguir-lo en la seva pàgina de Facebook https://www.facebook.com/SoyLucasVarela i en el seu perfil de Twitter @LucVarela.


Font: Ficomic

02 de març 2017

Taller de dibuix a L'Hospitalet del Llobregat

Més enllà dels colors de cada equip l'exposició Gols de Tinta. Futbol i vinyetes a Catalunya des de 1895 fins avui, ens endinsa en el món de la il·lustració, l'humor gràfic i el còmic vinculat al món del futbol. La il·lustradora Maria Pagès farà un taller al voltant d'aquesta mostra que podeu trobar al Museu de l'Hospitalet fins al 19 de març. 

El taller familiar porta el títol de Com et veus de futbolista? Vine a dibuixar-te amb els teus colors preferits. 

Dissabte 4 de març, d'11 a 13 h. Activitat gratuïta.   Plaça Josep Bordonau i Balaguer 6.

Il·lustració i sàtira a La Garriga

01 de març 2017

Presentació de "Garbo" de Juste de Nin a Barcelona

El proper dilluns 6 de març a les 19 tindrà lloc a la Casa del Llibre de Barcelona, la presentació de Garbo, l'espia català que enganyà Hitler. És comptarà amb la presència de l'autor Lluís Juste de Nin, el periodista Vicent Sanchís i l'editor de Trilita Albert Mestres.



L'assistència de Bryan i Mary Talbot farà que la novel·la gràfica brilli al Saló del Còmic de Barcelona

El matrimoni format per Bryan i Mary Talbot ha confirmat la seva participació al 35 Saló Internacional del Còmic de Barcelona. Bryan Talbot (Wigan, Lancashire, Regne Unit, 1952), considerat el pare de la novel·la gràfica britànica, és un cèlebre dibuixant de còmic i escriptor britànic guardonat en nombroses ocasions. Per la seva banda Mary M. Talbot (Wigan, Anglaterra, 1954) és una acadèmica de prestigi internacional que ha ocupat càrrecs acadèmics en educació superior durant més de vint anys a Anglaterra, Gal·les i Dinamarca, i més de guionista de còmic, també ha escrit poesia i relats curts.


Bryan Talbot va publicar el seu primer còmic el 1972 i va treballar en el còmic underground durant cinc anys. El 1978 va començar la seva saga Las aventuras de Luther Arkwright, l'edició en tres volums li valdria 8 nominacions als premis Eagle, de les que va obtenir quatre premis. El 1982 va començar a col·laborar a la revista 2000AD, per a la qual va realitzar la sèrie Nemesis the Warlock amb el guionista Pat Mills, per la qual va guanyar quatre premis Eagle. També va treballar en Juez Dredd. Ha participat en sèries per a DC còmics com Hellblazer, Sandman i The Nazz. La seva novel·la gràfica Historia de una rata mala (Astiberri), originalment publicada en 1994, va obtenir nombrosos premis, entre ells un Eisner, i el 1998 va aparèixer en la llista de lectures recomanades de The New York Times. El 1999 es va embarcar a El corazón del Imperio (Astiberri, 2003), continuació de Las aventuras de Luther Arkwright, que li valdria el premi Haxtur el 2003 i va ser nominada a millor obra estrangera al Saló del Còmic de Barcelona de 2004. La seva novel·la gràfica Alicia Sunderland (2007), li va valer novament diverses nominacions als premis Quill, Eagle, Harvey i Eisner. El 2009 va començar la sèrie Grandville, plantejada en 5 toms, dels que porta realitzats 4, tots ells en Astiberri: Grandville (2013), Grandville Mon Amour (2013), Grandville Bête Noire (2015) i Grandville Noël (2015). El 2012 publica La niña de sus ojos (Ediciones La Cúpula), una novel·la gràfica, en part llibre de memòries i en part biografia de la filla de l'escriptor modernista James Joyce. Bryan Talbot presentarà a Barcelona el volum integral de Las aventuras de Luther Arkwright i La virgen roja, biografia de l'heroïna francesa Louise Michel, que realitza al costat de Mary M. Talbot. Autor convidat gràcies a la col·laboració d'Astiberri Ediciones i Ediciones La Cúpula. La seva pàgina web oficial és www.bryan-talbot.com.

Mary M. Talbot ha publicat diversos llibres sobre llenguatge, gènere i poder, sobretot en relació amb els mitjans de comunicació i la cultura de consum. El seu treball acadèmic més recent inclou una segona edició de Language and Gender, un llibre que continua sent popular entre els professors universitaris i estudiants de tot el món i Media Discourse: Representation and Interaction. La niña de sus ojos (2012), il·lustrada pel seu marit Bryan Talbot, va ser la seva primera novel·la gràfica. Publicada per Ediciones La Cúpula, va obtenir el prestigiós Costa Book Award d'aquell any a la millor biografia, sent aquesta la primera vegada que una novel·la gràfica aconsegueix aquest premi. La seva segona novel·la gràfica Sally Heathcote. Sufragista (Ediciones La Cúpula), il·lustrada en aquesta ocasió per Kate Charlesworth i Bryan Talbot, segueix la sort d'una empleada domèstica que es veu immersa en l'activisme feminista de la Anglaterra eduardiana, va ser guardonada amb el Premi a la millor novel·la gràfica publicada a Espanya en 2015 pel Gremi de llibreters de Madrid. Al Saló del Còmic de Barcelona presentarà La virgen roja, obra que ha fet al costat del seu marit, i que torna a introduir-se en la novel·la gràfica de rigor històric. En aquest cas narra la vida de Louise Michel una dona extraordinària que va lluitar a les barricades, va liderar un batalló femení i va arribar a viure deportada en una colònia penal de Nova Caledònia a la França del segle XIX, sempre fidel al signe de la bandera negra i perseverant en els seus ideals feministes. La seva pàgina web oficial és www.mary-talbot.co.uk i el seu compte de Twitter @EyeDotter. Autora convidada en col·laboració amb Ediciones La Cúpula.


Font: Ficomic

Novetat de març d'Ediciones B: Mortadel·lo i Filemó. Misèria, la Bactèria!

Per aquest proper mes de març, Ediciones B, pensant en el 35 Saló del Còmic de Barcelona, traurà un nou àlbum de Mortadel·lo i Filemó, Misèria, la Bactèria!

A la venda el 8 de març!  

 
Mestres de l'humor nº41
Cartoné, 48 pàgines, 21 x 29 cm, color 
ISBN: 978-84-666-5662-7
12,90 €
 
SI NO ET REFIES DEL PROFESSOR BACTERI, FUGIRÀS ESPANTAT DE LA BACTÈRIA!

PRIMERA APARICIÓ A LES AVENTURES DE MORTADEL•LO I FILEMÓ DE BACTÈRIA, LA DONA DEL PROFESSOR BACTERI!

Les novetats de la sèrie Mortadel·lo i Filemó, de Francisco Ibáñez, sempre són garantia de diversió i èxit comercial. Primera aparició d’un nou personatge de Francisco Ibáñez, Bactèria, la dona del professor Bacteri.

La TIA està de cap per avall: la dona del professor Bacteri ha entrat a treballar a l’agència i els seus invents són un fracàs rere un altre. És la versió femenina del professor i la seva capacitat per crear invents estrafolaris que porten a la misèria i el més absolut dels desastres supera amb escreix el mateix Bacteri. Que "Sandunguero" protegeixi els agents de la TIA.