03 de novembre 2025

Novetats de novembre de Finestres (2a part): Lignit

Com a segona novetat de novembre, Editorial Finestres traurà Lignit, de Emma Casadevall, un còmic coral sobre l'impacte de la mineria en la memòria de cinc generacions al Berguedà. Va obtenir la Menció al Talent Novell del Premi Finestres de Còmic en Català 2024

La seva publicació la va avançar Finestres al seu pla editorial de tardor publicat el juny. 


A la venda el 12 de novembre!


Lignit, d'Emma Casadevall
Rústica amb solapes - 200 pàgines - 17 x 24 cm - Color 
ISBN: 978-84-19523-35-8

25 €

Temes: Industrialització, memòria, Mineria, Resistència, Territori

A finals del segle XIX, la indústria minera del carbó es va imposar al Berguedà a través d’un elaborat sistema de control que va impactar en les condicions socials, polítiques, econòmiques i simbòliques de vida al territori. Qui són la Gabi i el Joan? Com van viure la industrialització?

Lignit connecta les veus dels miners que vivien en campaments de barraques i les de les dones que treballaven en la tria del carbó, però també la veu de les muntanyes, que ens apropa a petites realitats quotidianes sovint ignorades i a formes de resistència col·lectiva resseguint la transformació de cinc generacions entrellaçades entre el passat comunal i l’actualitat.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada