28 de febrer 2017

L'aclamat autor Matt Kindt participarà al Saló del Còmic de Barcelona

Un nou autor es suma a la llista de convidats al 35 Saló Internacional del Còmic de Barcelona. Es tracta del guionista i dibuixant Matt Kindt (Saint Louis, Missouri, Estats Units. 1973), autor d'aclamades obres com Super Spy o Ether. Però també ha treballat com a dissenyador en obres d'altres autors com és el cas de Lost Girls d'Alan Moore i Melinda Gebbie. Especialista en narrar històries aparentment senzilles, però a la vegada complexes que atrapen el lector des de la primera pàgina. Com el mateix autor afirma "m'atrauen els còmics perquè m'agrada l'efecte 'màgic' creat per la combinació de paraules i imatges".



Matt Kindt va començar autoeditant els seus primers treballs abans de publicar al costat de Jason Hall la seva primera novel·la gràfica, Pistolwhip (Top Shelf, 2001), que va gaudir d'una bona acollida per part de la crítica, va ser nominada a un premi Harvey i va figurar en la llista de les 10 millors novel·les gràfiques de 2001 de la revista Time.

El 2004 es publica febrer Sisters: A Superspy Graphic Novel, la seva primera obra original com a autor únic. Paral·lelament realitza el webcòmic Super Spy (Norma Editorial), que seria recopilat en 2009 per Top Shelf i resultaria nominada al premi Eisner a la millor novel·la gràfica. El 2010 realitza per al segell Vertigo Revolver (Norma Editorial), obra amb la que començarà la seva col·laboració amb DC, a la qual li segueix Sweet Tooth (2011).

Alhora que augmenten les seves col·laboracions per a l'univers DC, com la Liga de la Justicia de América, Escuadrón Suicida o Frankenstein, agente de S.H.A.D.E.: La guerra de los monstruos (totes elles editades per ECC Cómics) prossegueix amb la creació pròpia i en 2012 comença a publicar-se en Dark Horse Mind GMT, sèrie regular que li valdrà un reconeixement de crítica i públic mai obtingut fins aleshores. L'èxit aconseguit atraurà l'atenció de Marvel, que li encarregarà un tie-in d'Age of Ultron (Los Vengadores: La era de Ultrón, Panini Cómics), al qual seguiran encàrrecs com Marvel Knights: Spider-Man: Fight Night (2014). Aquest mateix any escriu Star Wars. Asalto Rebelde (Planeta Cómic) per a Dark Horse. Per Valiant treballaria en les sèries Unity, Rai (ambdues publicades per Aleta Ediciones) i The Valiant (pròximament per Medusa Cómics).

Els drets cinematogràfics de la seva obra 3 relatos. La historia secreta del hombre gigante (Norma Editorial) van ser adquirits per Warner Bros, i Ridley Scott ha adquirit l'opció de Mind GMT. Actualment realitza com a autor únic Dept. H, així com Ether (Astiberri, 2017), en col·laboració amb David Rubín, per a Dark Horse. 

Matt Kindt presentarà al Saló del Còmic de Barcelona Ether. La seva pàgina web personal és www.mattkindtshop.com i podeu seguir-lo en Twitter en el compte @mattkindt.. Autor convidat gràcies a la col·laboració d'Astiberri Ediciones i Norma Editorial.

Font: Ficomic

23 de febrer 2017

El Saló del Còmic de Barcelona descobrirà l'univers de Gaudí a través de la histrieta

L’exposició Gaudí entre vinyetes permetrà als visitants al 35 Saló Internacional del Còmic de Barcelona conèixer l’obra del genial arquitecte a través de la historieta. La mostra serà un recorregut pel còmic Els fantasmes de Gaudí del guionista El Torres i del dibuixant Jesús Alonso Iglesias, publicat en català i castellà per l’Editorial Dibbuks. L’exposició descobrirà el procés creatiu d’aquest còmic i alhora donarà peu per a conèixer diversos aspectes de l’univers d’Antoni Gaudí, un visionari de l’arquitectura, el disseny, el reciclatge, l’eficiència energètica, el co-working o la seguretat laboral. La mostra comptarà amb maquetes, eines i diversos objectes originals que complementaran el relat del còmic.

EL SALÓ DEL CÒMIC DE BARCELONA DESCOBRIRÀ L’UNIVERS DE GAUDÍ A TRAVÉS DE LA HISTORIETA

La mostra està produïda per FICOMIC, entitat organitzadora del certamen, i compta amb la col·laboració del Gaudí Exhibition Center-Museu Diocesà de Barcelona i del Gaudí Research Institute. L’exposició està comissariada per Marià Marín, cofundador del Gaudí Research Institute, i per Jordi Ojeda, professor de la Universitat de Barcelona i coordinador d'activitats del Saló del Còmic. La col·laboració entre aquestes entitats també es traduirà en que els visitants del certamen que conservin la seva entrada fins el 30 d’abril, gaudiran d’un preu especial de 5 € al Gaudí Exhibition Center, ubicat a la plaça de la Catedral.

Per a Marià Marín “l’objectiu de l’exposició és mostrar el procés creatiu que hi ha darrera de Gaudí, tant del còmic, com del propi arquitecte. Si bé l’exposició està al servei del còmic, volem que el lector tingui ganes de descobrir a Gaudí i conèixer el Museu i la seva arquitectura”.

L’exposició és un acte de celebració a la guanyadora del Premi a la Millor Obra 2016. I és que tal i com ha comentat Jordi Ojeda “Podrem veure el procés de creació de l’obra, des de pàgines del guió, a esbossos, i pàgines a tinta i acabades en color. Però també material original d’Antoni Gaudí que ens ajudarà a contextualitzar les imatges”. El dijous 30 i el divendres 31 de març hi haurà visites guiades al Saló del Còmic destinades a col·legis per a que coneguin millor la feina de Gaudí i dels autors del còmic.

Jesús Alonso Iglesias i El Torres, autors de Els Fantasmes de Gaudí va parlar de com els va arribar l’encàrrec a les seves mans. El Torres explicava que “Quan l’editor em va encarregar una obra sobre Gaudí, la vaig enfocar cap el thriller en lloc de fer la típica biografia, ja que aquest era un gènere amb  el que em sentia més còmode”. Un cop decidit el guionista va arribar el  moment de trobar un dibuixant adequat.  “Vaig tenir una reunió amb l’editor”, deia Jesús Alonso Iglesias “i em va proposar dibuixar l’obra d’El Torres. Em va preguntar si m’agrada dibuixar edificis i li vaig dir que no, que els odio. Però per altra banda m’atreia el repte d’aquest projecte”. I és que com ell mateix afirmava “els edificis de Gaudí són part de la història. Són un personatge més amb vida pròpia”. Un treball que li donava molt respecte ja que “era una gran responsabilitat perquè hi ha moltíssimes persones en tot el mon que reconeixen perfectament l’obra de Gaudí i detectarien qualsevol errada en els dibuixos”.

Mireia Massagué, directora de Gaudí Exhibition Center, ha explicat que l’exposició Gaudí entre vinyetes es traslladarà “del Saló del Còmic al museu un cop passat  els quatre dies del certamen i estarà oberta al públic fins a finals d’any. Serà una magnífica ocasió per a apropar el públic més jove a la figura de Gaudí”.

El còmic Els fantasmes de Gaudí és un thriller policíac on els protagonistes de la història han de resoldre el misteri dels assassinats esdevinguts a la ciutat de Barcelona, amb cadàvers terriblement mutilats trobats en edificacions de Gaudí, mentre una testimoni assegura haver vist al mateix Gaudí com si d’un fantasma es tractés. El procés creatiu dels seus creadors, des de la idea del guió a la pàgina publicada, passant pels esbossos i llapis fins el color final servirà a la vegada per a presentar diferents indrets tan coneguts com el Park Güell, la Sagrada Família, la Casa Calvet, la Casa Batlló o els Pavellons Güell.


Font: Ficomic

App Orn·is Comic... ja disponible!


Tots aquells que tingueu iPad (la versió Android vindrà més endavant) i vulgueu llegir els còmics de l'Orn i l'Ornis us podeu descarregar l'app lliurement des d'aquí:


https://itunes.apple.com/us/app/ornis-un-c%C3%B3mic-de-aventuras/id1163726697?l=ca&ls=1&mt=8

Hi trobareu el primer àlbum de l'Orn i el primer de l'Ornis gratuïts. La resta a 0,99 € cadascun. I un recopilatori de l'Orn, els sis primers números d'Història Universal, per 3,99 €. Els còmics es poden llegir en català, castellà, anglès i francès.
Més informació a web: www.quimbou.com













Font: Quim Bou

22 de febrer 2017

Els premis dels 35 Saló del Còmic de Barcelona ja tenen nominats

Els professionals del còmic han elegit en votació, que va finalitzar el passat 17 de febrer, als nominats als premis del 35 Saló Internacional del Còmic de Barcelona en les categories de Millor Obra d'Autor/Autora Espanyol publicada a Espanya en 2016 (10.000 euros), Premi al Autor/Autora Revelació espanyol 2016 (3.000 euros, patrocinat per la Fundació Divina Pastora), Millor Fanzine espanyol 2016 (1.500 euros) i Millor Obra d'Autor/Autora Estranger publicada a Espanya en 2016 (sense dotació econòmica).


Els deu nominats a Millor Obra d'Autor/Autora Espanyol per ordre alfabètic són: Avery´s Blues de Núria Tamarit i Angux (Dibbuks); Como viaja el agua de Juan Díaz Canales (Astiberri Ediciones); El ala rota de Antonio Altarriba i Kim (Norma Editorial); El boxeador de Manolo Carot i Rubén del Rincón (Ediciones La Cúpula); Gran Hotel Abismo de David Rubín i Marcos Prior (Astiberri Ediciones); Intemperie de Javi Rey (Planeta Cómic); Jamás tendré 20 años de Jaime Martín (Norma Editorial); Lamia de Rayco Pulido (Astiberri Ediciones); Materia de Antonio Hitos (Astiberri Ediciones); i Presas fáciles de Miguelanxo Prado  (Norma Editorial).

La categoria a Millor Obra d'Autor/Autora Estranger té onze nominats, producte d’un empat per la desena posició. Les obres nominades per ordre alfabètic són: Cuadernos japoneses de Igort (Salamandra Graphic); El Olor de los Muchachos Voraces de Loo Hui Phang i Frederik Peeters  (Astiberri Ediciones); Escapar. Historia de un rehén de Guy Delisle (Astiberri Ediciones); Intrusos de Adrian Tomine (Roca Libros); La Favorita de Matthias Lehmann (Ediciones La Cúpula); La Luna al revés de Blutch (Norma Editorial); La Visión de Gabriel Hernández Walta i Tom King (Panini Comics); Last Man de Vivés, Balak i Sanlaville (Diábolo Ediciones); María lloró sobre los pies de Jesús de Chester Brown (La Cúpula Ediciones); Paciencia de Daniel Clowes (Fulgencio Pimentel); i Paper Girls de Brian K. Vaughan i Cliff Chiang (Planeta Cómic).

Els nominats a Autor/Autora Revelació són per ordre alfabètic Angux, Conxita Herrero, Javi Rey, Lorenzo Montatore i Víctor Puchalski, mentre que els cinc fanzines que opten a premi són Fanzipote, La máquina de las albóndigas, Los Diletantes, Paranoidland  i Zocalo.

Ara, els professionals escolliran els guanyadors en la segona ronda de les votacions, que sortiran dels nominats en cada categoria. El Gran Premi del Saló Internacional del Còmic de Barcelona, ​​en reconeixement a un autor espanyol viu amb una trajectòria professional d'almenys 25 anys, sortirà de la votació directa dels professionals, en no haver nominacions. Aquest guardó té una dotació econòmica de 10.000 euros. El termini de les votacions s'iniciarà el dijous 23 de febrer i finalitzarà el dilluns 20 de març de 2017. Els noms dels guanyadors dels premis del Saló Internacional del Còmic de Barcelona, ​​els més prestigiosos i de major remuneració econòmica a Espanya, es donaran a conèixer durant el certamen que tindrà lloc del 30 de març al 2 d'abril a Fira Barcelona Montjuïc.

Els aficionats al còmic i el públic en general podran triar directament el Millor còmic publicat a Espanya el 2016 per votació popular, ja sigui d'autor/autora estranger o d'autor/autora espanyol. Aquesta votació es realitzarà directament a través del web www.ficomic.com entre el dilluns 27 de febrer i el dimarts 21 de març. Aquest premi per votació popular no té dotació econòmica.


Font: Ficomic

Presentació de l'exposció "Gaudí entre vinyetes" a Barcelona


FICOMIC té el plaer de convidar-te a la de presentació de l'exposició Gaudí entre vinyetes del 35 Saló Internacional del Còmic de Barcelona. La presentació tindrà lloc el dijous 23 de febrer a les 12:00h al Gaudí Exhibition Center - Museu Diocesà de Barcelona (Pla de la Seu, 7. 08002 Barcelona). Comptarem amb la presència de Mireia Massagué, directora de Gaudí Exhibition Center; Jesús Alonso Iglesias i El Torres, autors de Els Fantasmes de Gaudí; Marià Marín i Torné, cofundador de The Gaudí Research Institute i Jordi Ojeda, coordinador d'activitats del Saló Internacional del Còmic de Barcelona.


Presentació de l'exposició Gaudí entre vinyetes

Motiu: Presentació de l'exposició Gaudí entre vinyetes
Dia i hora: Dijous 23 de febrer a les 12: 00h
Lloc: Gaudí: Exhibition Center - Museu Diocesà de Barcelona
           Sala del calidoscopi
           Pla de la Seu, 7
           08002 Barcelona

21 de febrer 2017

Sento Llobell repassa la seva obra en una entrevista a 'La Respresa' de Ràdio Godella


Avui estrenarem el programa 61, i ho farem amb una altra personalitat del món cultural valencià. Per a esta setmana, tindrem a Sento Llobell, l'autor de còmic de la Nova Escola Valenciana dels 80, autor d'obres com la trilogia dedicada al Dr. Uriel, publicada per Astiberri Ediciones. A més, Sento ha treballat en obres corpòries com algunes Falles de la Plaça de l'Ajuntament a finals dels 80, i també en la construcció del Parc del Gulliver.

20 de febrer 2017

Els humoristes gràfics retrataran a Donald Trump en una exposció al Saló del Còmic de Barcelona

El nou president dels Estats Units és un polític completament atípic; un personatge que no deixa ningú indiferent i ha aconseguit acaparar amb el seu posat arrogant i la seva actitud desenfrenada la mirada de dibuixants d’arreu del món, que l’han convertit en la diana de les sàtires més descordades i corrosives. El 35 Saló Internacional del Còmic de Barcelona presentarà l’exposició Retratant a Donald Trump, comissariada per l’humorista gràfic Jaume Capdevila ‘Kap’ i comptarà amb les creacions de ninotaires d’arreu del món.

La mostra també retratarà les llums i les ombres d’un temps i d’un món convuls. Dibuixarà les pors i els conflictes, les tares i els reptes dels nostres dies. Humoristes, il·lustradors i tota mena d’activistes del llapis, satiritzen Trump de forma despietada “per desvetllar consciències i revelar les conseqüències de les seves accions irreflexives i les seves polítiques de confrontació”, explica Jaume Capdevila. El comissari de la mostra afirma que “alçant un mur de dibuixos, potser aconseguim que la sàtira, l’humor i la mordacitat ens protegeixin de la intolerància i l’estultícia”.

En aquesta exposició podrem gaudir de l'enginy dels principals dibuixants de la premsa espanyola, encapçalats per dibuixants com Forges (El País) Manel Fontdevila (ElDiario.es), Ferreres (El Periódico), Puebla (ABC) o Gallego y Rey (El Mundo), així com els vinyetistes d’El Jueves, Mongolia i Orgullo y Satisfacción, al costat d’altres dibuixants com Andreu Buenafuente. Però també veurem com la sàtira és un llenguatge universal, i podem fer un tomb per l’obra dels principals humoristes de la premsa internacional actual, entre els que hi ha Patrick Chappatte (The New York Times), Ann Telnaes (The Washington Post), o Ángel Boligán (El Universal, de Mèxic), o dibuixants de les principals revistes humorístiques del planeta, des de The New Yorker a Charlie Hebdo.


Font: Ficomic

El Saló del Còmic de Barcelona augmenta en editors estrangers per a les entrevistes professionals

El Saló Internacional del Còmic de Barcelona té el compromís amb els autors de còmic espanyols que el certamen sigui també un espai de networking. El certamen dona l’oportunitat als nostres autors de mostrar el seu treball a editors nacionals i estrangers. És la contribució que realitza FICOMIC, entitat organitzadora del certamen, alhora de facilitar sortides professionals als creadors. En aquesta edició creix el número d’editors estrangers al participar tres nord-americans i dos europeus. Aquesta activitat compta amb la col·laboració d'Acción Cultural Española, una entitat pública que es dedica a promocionar la cultura espanyola dins i fora les seves fronteres.

El Saló del Còmic habilita una zona professional amb la finalitat de facilitar que els autors publiquin directament al mercat nacional i internacional. El Saló dedica una part important de recursos a aquesta activitat, atès que els editors estrangers són convidats directament per l'organització del certamen, i es construeix un espai específic perquè tinguin lloc les entrevistes, que aquest any estarà ubicat al palau 4 de Fira Barcelona Montjuïc. Per a aquesta edició ja tenim confirmada la participació de representants de les editorials nord-americanes Challenging Comics, DC Comics i Marvel Comics, la francesa Glénat-Vents d'Ouest, i la italiana Sergio Bonelli Editore. A més d'aquests editors estrangers, estaran presents en aquesta nova cita de les entrevistes professionals dels editors dels segells espanyols Astiberri Ediciones, Ediciones Babylon, Ediciones, La Cúpula, Fandogamia, Nowevolution Editorial, Penguin Random House i Planeta Cómic.

Qualsevol autor tindrà la seva oportunitat en les entrevistes professionals. L'objectiu és que els editors vegin tots els portafolis lliurats. Per això, els autors han de portar directament al Saló del Còmic fotocòpia dels seus treballs i projectes i dipositar-los en les safates dels editors participants de la seva elecció. Cada portafoli (només còpies i en grandària A4) ha d'incloure nom i cognoms, correu electrònic i un telèfon de contacte. Els editors decidiran, un cop revisats els portafolis, a quin autors rebran per a l'entrevista professional. Depenent de l’editor i els horaris, l’entrevista podrà ser pel mateix dia  o per l’endemà. Els portafolis es retornaran als seus autors si estan degudament identificats en la coberta.

Biografies dels editors estrangers que ja ens han confirmat la seva participació a la zona professional:

Alexa Fox (Challenging Comics)
Alexa Fox, Presidenta de Challenging Comics, és la força motriu darrere d'aquesta nova i excitant editorial. Va començar el seu treball en còmics al departament de vendes per After Hours Press i tot seguit va fundar la seva pròpia editorial realitzant el somni de la seva vida: els còmics. Des de Challenging Comics posa en pràctica la seva visió del còmic, posant un profund èmfasi en la qualitat, en provocar amb noves idees i despertar les emocions del lector.

Bill Bailey (Challenging Comics)
Bill Bailey, director financer de Challenging Comics, és un especialista amb més de vint anys d'experiència en vendes en el sector de les noves tecnologies. Es va unir a l’editorial per potenciar la distribució digital, la recerca de nous models de negoci i l’ús de les tecnologies emergents. Té quinze anys d'experiència en edició qual cosa facilita la gestió del dia a dia en la dinàmica de negocis de Challenging Comics.

Cédric Illand (Glénat-Vents d'Ouest)
Cédric Illand és editor de Glénat-Vents d'Ouest des de fa 9 anys. La seva especialitat són els títols de temàtica històrica, una part molt important dins el catàleg de l'editorial. Però pren decisions i treballa en tot tipus de còmics que van des de títols de gènere (fantasia, ciència ficció, policíac,...), a còmics de caràcter polític, documental o per a un públic adolescent.

Daniel Ketchum (Marvel Comics)
Des de fa més d'una dècada, Daniel Ketchum treballa com a editor en Marvel Comics, col·laborant en títols com Uncanny X-Men, Magneto, The Amazing Spider-Man, A-Force, Punisher Max o Runaways. Quan no està en el seu escriptori llegint guions o ajudant amb les seves opinions als autors, se li pot trobar per alguns dels seus racons favorits de la ciutat de Nova York.

Michele Masiero (Sergio Bonelli Editore)
Michele Masiero va començar en el món del còmic el 1985, treballant a la revista crítica Fumo di China. Després d'escriure Raccontare Dylan Dog, Lugano in giallo, i haver participat en la redacció de Raccontare Martin Mystère, va col·laborar en Starmagazine d'edicions Star Comics. Com a escriptor va treballar per a Cyborg, la revista de ciència ficció dirigida per Daniele Brolli, juntament amb els dissenyadors Roberto Baldazzini, Pasquale Frisenda i Giuseppe Viglioglia, i en Glamour, també amb Baldazzini. Des de 1991, és editor de Sergio Bonelli Editore. El 1994, comença a editar el personatge de Mister No, sent a més un dels seus guionistes. Masiero firma també l'última aventura del Comandante Mark, un capítol de Dampyr i alguns àlbums de Dylan Dog. Actualment treballa en Romanzi a Fumetti de Bonelli. Després d'assumir durant cinc anys el càrrec de Editor en Cap, el 2015 es converteix en director Editorial de Sergio Bonelli Editore.

Sara Miller (DC Comics)
Sara Miller viu a Los Angeles, on és la Manager of Talent Development a DC Comics. Està graduada en Barnard College i actualment cursa un Màster en Belles Arts a la Universitat d'Antioch. Mentre vivia a Nova York va ser editora auxiliar de la línia Vertigo i va treballar en multitud de títols com Sandman: Overture, Trillium, 100 Balas: Brother Lono, y en Vertigo CMYK Anthology.


Font: Ficomic i nota de premsa

16 de febrer 2017

Es presenta a Barcelona un llibre sobre Tono i Mihura

Novetat de febrer: Xiulit #21


Febrer. A Carnestoltes, bones voltes. Portada de Cristina Durán relacionada amb la festa del món al revés. Es tracta de la segona portada d’enguany corresponent a l’acord amb l’APIV (Associació Professional d’Il·lustradors de València). De la mateixa manera, «Les Sisters» també se’n van de Carnestoltes. Que la festa continue!

A més, oferim la segona col·laboració d’Ángel Sánchez, i la del Museu de Prehistòria de Valencia, completada amb una làmina molt útil amb objectes d’aquell temps. Parlem d’Enjogassa’t, la primera aplicació interactiva de la Diputació de València per a aprendre valencià jugant i divertint-se.

Giuseppe Ferrario, un dels dibuixants de Geronimo Stilton, continua amb la sèrie “Futbol Club”, i també oferim l’humor de “El Cau”, i “Siniamon”.

Diem adéu a «Els animals marins en còmic» que durant quasi un any ens han acompanyat, descobrint-nos les criatures marines en clau d’humor.

Finalment, en «El sortilegi del genet iber», de Jordi Peidro, apareix El Palmar, la barraca on viu el personatge Joaquim. El sabor de l’aventura clàssica en una localització molt nostra amb la força de la novetat, sempre benvinguda.

XIULIT ha comptat amb la col·laboració de la Unitat de Normalització Lingüística de la Diputació de València. La publicació aposta pel seu paper com a eina per a introduir i refermar el paper de la lectura, amb elements com la comprensió lectora o el coneixement del medi, alhora que reivindica el dibuix i la il·lustració com a bé cultural.

14 de febrer 2017

Crònica del primer Vicòmic, el Festival del Còmic i altres Ciències de la Ficció de Vic

Aquest cap de setmana passat, del 11 al 12 de febrer ha tingut lloc el primer Vicòmic, el festival del còmic i altres ciències de la ficció de Vic, el qual se situat al Recinte firal del Sucre, un modern complex firal de 3.600 m2. Aquesta primera edició ha comptat amb una assistència que ha superat les 1300. Així en declaracions a Radio Ciutat de Vic, el regidor de fires i mercats de l’Ajuntament de la capital d'Osona, en Benjamí Dòniga, en fa una valoració positiva per la bona assistència, per la satisfacció mostrada per els expositors i editorials. Remarcant que la xifra no és per tirar coets, però com a prova inicial o pilot és un valor molt positiu.


Certament tota iniciativa per exportar a altres ciutats i territoris de Catalunya, els esdeveniments relacionats amb el món del còmic més enllà de Barcelona, sempre s'ha de considerar una bona notícia, per apropar aquest sector a la seva corresponent ciutadania. Així que per conèixer aquest nou festival del còmic, des de ComiCat, un servidor, hi ha assistit amb acreditació, el dissabte al matí. Segurament per haver-hi anat el primer dia al matí, marxant a l'hora de dinar, ha impedit poder copsar el veritable ambient que hi hagi pogut haver-hi al llarg del dissabte com el diumenge.

Cal valorar molt positivament el lloc, el Recinte Firal del Sucre, espai on tenen lloc les diferents fires de Vic. Pel context de que parlem és un lloc gran i adequat i amb facilitat per aparcar al carrers del voltant del Recinte. A més a més, es fàcil arribar-hi en carretera i a prop hi ha l'estació de trens. 

Segon cal valorar molt positivament la quantitat i les diferents tipus d'activitats que han tingut lloc durant el Vicòmic, adreçades a totes les edats, com també els diferents autors i conferenciants que hi han assistit. 


Entrant al recinte, a l'esquerra hi havia l'escenari i la zona dels Star Props, on et podries fotografiar amb personatges d'Star Wars. A l'esquerra de la pancarta dels Star Props, hi havia l'accés a les sala de xerrades.


Al fons a l'esquerra hi havia una sala reservada als diversos tallers que hi han hagut, la zona d'activitats


I ja situats a la banda dreta del recinte, al fons hi trobàvem el bar i al costat de l'entrada la zona amb els expositors, exposicions, i videojocs. Mentre que els expositors de les llibreries, botigues de marxandatge i d'altres feien goig, tal com podríem trobar en els salons barcelonins, els expositors de Planeta, ECC i Panini els he trobat molt pobres en contingut. La primera només centrada únicament en Star Wars, la d'ECC centrada en DC, i respecte Panini tot i que amb una mica més de variació, Marvel era la protagonista. Tenint el catàleg que tenen aquestes editorials, els seus expositors podrien haver lluit molt més amb una petita representació de l'important catàleg que tenen entre còmic europeu, dels EUA i manga.    

En quant a les exposicions  la més destacable era la de Mecha: Els robots gegants, en la qual es fa una presentació i evolució del manga a llarg de la història, destacant-ne aquest genere en particular, el mecha, fent un repàs a les seves obres més conegudes. Sent el seu principal referent cinematogràfic la franquícia Transformers. La cosa que m'ha grinyolat més trobant-la incorrecte, és haver adaptat "mecha" al català com a "metxa". La paraula "mecha" (メカ) és una abreviació de la paraula anglesa "mechanical" i per tant la seva pronuncia és "meca" no pas "metxa". 
 





 Una altra exposició era la de V de Vendetta d'Alan Moore, aquesta però no tan lluïda.


I finalment tenim la zona de videojocs, on s'hi ha pogut jugar jocs arcade antics, experimentar la realitat virtual amb el joc Resident Evil 7: Biohazard i també competir en un torneig d'un joc de lluita de superherois. 



Així doncs, ens trobem amb un saló/fira del còmic, el qual davant dels resultats d'aquesta primera edició, fent-ho bé pot anar creixent de mica en mica dins del seu context, sent els inicis complicats, millorant els aspectes deficients que des de l'organització hagin pogut copsar, i així de tal manera que el Vicòmic esdevingui el Festival del Còmic de referència de la Catalunya Central.

Exposició de tebeos a Sabadell


Exposició a Sabadell comissariada per Jordi Clapés.

13 de febrer 2017

Novetats de febrer de Base: Els infants de la Resistència i El Petit Pelut

Per aquest mes de febrer, Editorial Base treu l'11è àlbum de El Petit Pelut, i estrena una nova col·lecció: Els infants de la Resistència, amb el seu primer àlbum Les primeres accions.


Novetats previstes a la venda el 22 de febrer!


Els infants de la Resistència 1. Les primeres accions, de Benoît Ers i Vincent Dugomier
21,5 x 29cm, 56 pàgines. 
ISBN: 978-84-16587-66-7
14€

La Segona Guerra Mundial ha esclatat. En un petit poble de la França ocupada per l’exèrcit alemany, tres nens rebutgen sotmetre’s a l’enemic. Però com fer front a un adversari tan poderós amb només deu anys?

Un còmic brillant sobre les aventures d'uns nens en la França ocupada pels alemanys
 

 


El Petit Pelut 11. L'hospital dels doctors Toc-Toc, de Pierre Bailly i Céline Fraipont
20 x 26,5cm, 34 pàgines
9,8€
 
El Petit Pelut està malalt, han d’hospitalitzar-lo. Els doctors Toc-Toc i les divertides infermeres de l’hospital faran tot el possible per alliberar el Petit Pelut d’aquest virus tan dolent que s’ha instal•lat en el seu cos!

Una història que et farà perdre la por a estar malalt!





S'edita el llibre La Corona d'Aragó dibuixada.

L'Arxiu de la Corona d'Aragó (Ministerio de Educación, Cultura y Deporte) acaba de publicar el llibre La Corona d'Aragó dibuixada. Història i ficció

Es tracta d'un llibre amb baixada gratuïta de prop de 200 pàgines, que recull l'exposició que es podrà veure al Palau del Lloctinent fins a maig del 2017. El pdf conté afegits com entrevistes a autors com Manel Ferrer, Sento, Oriol Garcia Quera, Francesc Riart, Alfons López, Pepe Gálvez, ... reproduccions de dibuixos originals i articles de fons. Els autors són Antoni Guiral i Jordi Riera Pujal. El podeu baixar aquí.

12 de febrer 2017

Gran exposició antològica de Milton Caniff al Saló del Còmic de Barcelona

GRAN EXPOSICIÓ ANTOLÒGICA DE MILTON CANIFF AL SALÓ DEL CÒMIC DE BARCELONA
El 35 Saló Internacional del Còmic de Barcelona retrà un homenatge a un dels grans mestres del còmic mundial, el nord-americà Milton Caniff (1907-1988), també anomenat com "el Rembrandt dels còmics". Milton Caniff és un dels més importants i influents autors de còmics de tots els temps. Autor de series com Terry y los piratas (Planeta Cómic) o Steve Canyon (Ediciones Kraken), va marcar amb el domini de la narrativa i el dibuix un abans i un després en la història dels còmics, sent un veritable pioner de l’art seqüencial. La gran exposició Els horitzons il·limitats de Milton Caniff comptarà amb 90 originals de la seva obra, que permetran descobrir al visitant el seu art.

La mostra s'iniciarà amb algunes tires de Scorchy Smith de Noel Sickles, amic de Caniff i que tant va influir en la seva obra. Sickels va començar a aplicar el joc de llums i ombres que Caniff desenvoluparia i maduraria. Seguidament, s'exposaran tires diàries i pàgines dominicals de Terry y los piratas, una de les millors sèries d'aventures de la història del còmic mundial. La revisió de l'obra d'aquest autor continuarà amb Male Call, protagonitzada per Miss Lace, una sèrie publicada en els diaris militars durant la II Guerra Mundial. Finalment, es mostraran originals de l'altra gran saga de Caniff, la de l'aviador Steve Canyon, un veterà de la II Guerra Mundial que viu tota mena d'aventures a l'Extrem Orient i que acaba participant en els conflictes de Corea i Vietnam.

Els horitzons il·limitats de Milton Caniff és una exposició comisariada per Bernard Mahé, reconegut galerista francès especialitzat en originals de còmic, propietari de Galerie 9e Art, i que també és el responsable de les subhastes de còmic de Sotheby’s París.


Font: Ficomic

11 de febrer 2017

Mor l'autor de manga Jiro Taniguchi

Jiro Taniguchi, considerat un dels autors de manga contemporani més rellevants, ha mort avui 11 de febrer a l’edat de 69 anys.  Taniguchi va desenvolupar al llarg de seva brillant carrera un estil propi, tant en el dibuix, la narrativa gràfica i el contingut. Els seus mangues han retratat al llarg dels anys a l’home japonès de classe mitja, de vida gris i plena d’insatisfaccions, a més de dibuixar mangues d’ambientació històrica o d’intrigues de diversos tipus. 

Taniguchi es va donar a conèixer al nostre país amb El Almanaque de mi padre (Planeta Cómic), al que van seguir obres de referència com Barri llunyà i La época de Botchan (totes dues editades per Ponent Mon) o El gourmet solitario (Astiberri). La seva narrativa visual contemplativa, junt a un depurat grafisme hiperrealista,  li va conferir a la seva obra una personalitat única, molt apreciada tant al Japó com a Europa. Al llarg de la seva carrera va guanyar importants guardons com el Premi Tezuka per La época de Botchan, al 2003 l’ Alph-Art al millor guió al Festival de la BD d’Angoulême per Barri llunyà, pel que també va obtenir el premi a la Millor Obra Estrangera publicada a Espanya al Saló Internacional del Còmic de Barcelona de 2004. El XXIII Saló del Manga de Barcelona, que se celebrarà del 2 al 5 de novembre d’enguany, retrà un homenatge a aquest gran autor que ens acaba de deixar.

Barri Llunyà  (Ponent Mon, 2007)


 Font: Ficomc